چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
رئیس اداره بهزیستی لارستان خبر داد:

کاهش سن مبتلا به اعتیاد به 14 تا 16 سال

میلاد لارستان: رئیس اداره بهزیستی لارستان با استناد با آماری درخصوص شیوع مصرف مواد مخدر در سطح استان فارس، گفت: شیوع ابتلا به اعتیاد در سطح استان فارس به سنین ۱۴ تا ۱۶ سال کاهش پیدا کرده و این آمار نشان می دهد که زنگ خطر بصدا در آمده است.

رئیس اداره بهزیستی لارستان با استناد با آماری درخصوص شیوع مصرف مواد مخدر در سطح استان فارس، گفت: شیوع ابتلا به اعتیاد در سطح استان فارس به سنین ۱۴ تا ۱۶ سال کاهش پیدا کرده و این آمار نشان می دهد که زنگ خطر بصدا در آمده است.

به گزارش میلاد لارستان؛ علیرضا بال افکن پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت پنجم تیرماه مصادف با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور علی اکبر نجیب زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، سرهنگ حسین دیندارلو فرمانده نیروی انتظامی لارستان و جمعی از اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: عمده تلاش بر این است که با اطلاع رسانی نخستین و مهمترین کار پیشگیری از سوق یافتن به سمت مواد مخدر کاسته شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه به دلیل عدم آگاهی خانواده ها از اثرات ناشی از مواد مخدر پس از پنج سال متوجه اعتیاد فرزندان می شودند، افزود: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید، اجتماعی کردن پیشگیری از مصرف مواد مخدر است تا بدین تربیت با بکارگیری نیرو و فکر عمومی در راستای مقابله با گسترش استفاده از مواد مخدر گام برداشت.

رئیس اداره بهزیستی لارستان با بیان اینکه اطلاع رسانی و آموزش به موقع می تواند جلوی رفتارهای پرخطر افراد جامعه را گرفت، تصریح کرد: با آموزش مهارت های مختلف زندگی مثل نه گفتن، مدیریت استرس، قاطعیت در برابر حل مسئله و غیره اثرات مثبت بسیاری دارد.

این عضو کمیته پیشگیری مواد مخدر در شهرستان لارستان با استناد با آماری درخصوص شیوع مصرف مواد مخدر در سطح استان فارس، گفت: در سطح استان فارس شیوع ابتلا به اعتیاد به ۳ و ۱۳ صدم درصد رسیده است و سن مبتلا به اعتیاد به سنین ۱۴ تا ۱۶ سال کاهش پیدا کرده و این آمار نشان می دهد که زنگ خطر بصدا در آمده است.

وی با ابراز تأسف از افزایش دو برابری آسیب های اجتماعی در بین زنان، ادامه داد: زنان، نوجوانان و کودکان گروههای هدف برای آموزش و ایمن ماندن آنان از خطرات و آسیب های اجتماعی بخصوص در بحث اعتیاد هستند.

بال افکن با اشاره به تشکیل CBها یا همان پیشگیری اجتماع محور در سطح شهرستان لارستان برای استفاده از ظرفیت مردم، یادآور شد: در حال حاضر سی و شش «CB» فعال محله ای، مدارس و دانشگاهی در سطح لارستان راه اندازی شده است.

وی از فعالیت ۹ تشکل و موسسات مردم نهاد سطح لارستان خبر داد و تصریح کرد: ۴ مرکز دولتی نیز در مراکز بخشهای جویم، بنارویه، اوز و بیرم فعالیت های آموزشی اداره بهزیستی را برعهده دارند.

رئیس اداره بهزیستی لارستان در پایان، گفت: هموطنان می توانند با تماس با خط ملی ۰۹۶۲۸ به عنوان مرکز پاسخگویی به سوالات در خصوص اعتیاد، معرفی مراکز درمانی شهرستانها و غیره اطلاعات لازم را کسب کنند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین