جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 11 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

اهدای تانکر 2000لیتری برای حفاظت از زیستگاه هرمود

میلاد لارستان: رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان، گفت: به همت یک خیر لارستان یک باب تانکر با ظرفیت ۲ هزار لیتر و با هزینه ای قریب به ۵۰ میلیون…

میلاد لارستان: رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان، گفت: به همت یک خیر لارستان یک باب تانکر با ظرفیت ۲ هزار لیتر و با هزینه ای قریب به ۵۰ میلیون ریال تهیه و در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان نصب گردید.

خدانظر انصاری در گفتگو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه با افزایش جمعیت، نیازهای انسان و در برخی مواقع آزار و اذیت انسانها دامنه حریم حیات وحش در حال تنگ تر شدن است، اظهار کرد: جایگاه و بستر حیوانات و پرندگان کوچکتر می شود و از طرفی استفاده بی رویه از طبیعت توسط انسانها، به تدریج به سمت نابودی کردن حیات وحش به پیش می رویم.

وی محیط زیست و حیات وحش را برای بقا و دوام زندگی بشری مهم دانست و تأکید کرد: گونه های مختلف گیاهی و جانوری باعث چرخش حیات غذایی و اکوسیستم است و تغییر در آن می تواند باعث اختلال گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان با ابراز تأسف از نابودی شیر ایرانی که در گذشته ای نچندان دور در کشور ما زیست داشته است، گفت: شکار بی رویه و از بین رفتن زیستگاه، نابودی منبع غذایی این نوع جانور، شیر ایرانی به طور کامل منقرض شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد سازمان های مردم نهاد (سمن) می تواند در حفظ و کنترل محیط زیست اقدمات مؤثری انجام داد، عنوان کرد: این سازمان ها در سرشماری وحوش، احیاء تالاب ها و غیره با سازمان همکاری دارند.

انصاری با ابراز تأسف از شکار بی رویه حیوانات و پرندگان توسط شکارچیان غیرمجاز، اظهار کرد: در طول شش ماهه نخست امسال، بیش از ۶۰ اسلحه غیرمجاز از ۸۵ شکارچی غیرمجاز کشف و جهت رسیدگی تحویل دادگاه شده است که این شکارچیان در این مدت، هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال به محیط زیست ضرر و زیان وارد کرده اند.

وی بار دیگر با تأکید بر پتانسیل منطقه حفاظت شده هرمود لارستان جهت تبدیل به پارک ملی، افزود: برای نهایی شدن معیارهایی این طرح معیارهایی همچون: امنیت، بهره مندی از گونه های شاخص، عدم تعارض با جوامع محلی و عشایر و غیره که همه این موارد در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان وجود دارد.

این مسئول با اعلام یک خبر جالب درخصوص عمل نیک یکی از خیرین در تهیه یک آبشخور در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان، بیان کرد: به همت خیر لارستانی به نام آقای شادکام یک باب تانکر به اضافه آبشخور با ظرفیت ۲ هزار لیتر و با هزینه ای قریب به ۵۰ میلیون ریال تهیه و برای حمایت از حیوانات و پردندگان در فصول گرم و خشک سال در منطقه حفاظت شده هرمود لارستان نصب گردید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان در پایان از مردم تقاضا کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی و یا شکار غیرمجاز پرندگان و پستانداران در تمام ساعات شبانه روز با شماره ۵۲۲۴۸۴۵۹ تماس بگیرند.

 

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱:۰۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین