شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 20 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1
مدیرکل بهزیستی استان فارس مطرح کرد:

نگهداری هر معلول ماهیانه 1 میلیون و 400 هزار تومان هزینه دارد

میلاد لارستان: مدیرکل بهزیستی استان فارس یکی دیگر از وظائف این سازمان را نهادینه کردن پیشگیری از بروز معلولیت و آسیب اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: هر معلول علاوه بر مشکلات روحی برای خود و خانواده به طور میانگین حداقل ماهیانه ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خانواده و جامعه هزینه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان فارس یکی دیگر از وظائف این سازمان را نهادینه کردن پیشگیری از بروز معلولیت و آسیب اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: هر معلول علاوه بر مشکلات روحی برای خود و خانواده به طور میانگین حداقل ماهیانه ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خانواده و جامعه هزینه دارد.

به گزارش میلاد لارستان؛ سیدمرتضی موسوی در آئین کلنگ زنی دو پروژه مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز جامع توانبخشی شهر لار ضمن تشکر از مسئولین و خیرین شهرستان لارستان در اهتمام به موضوعات مربوط به بهزیستی، اظهار داشت: سازمان بهزیستی اولین نهاد حامی محرومان است که شش ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور حضرت امام(ره) تأسیس شد و تاکنون خدمات بسیار زیادی نیز ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی بیش از ۱۵۰ وظیفه را برعهده دارد، افزود: مهمترین وظائف بهزیستی خدمت به معلولین، سالمندان، بیماران روانی، آسیب دیدگان و افراد در معرض آسیب اجتماعی، ایتام و غیره است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس یکی دیگر از وظائف این سازمان را نهادینه کردن پیشگیری از بروز معلولیت و آسیب اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: هر معلول علاوه بر مشکلات روحی برای خود و خانواده به طور میانگین حداقل ماهیانه ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خانواده و جامعه هزینه دارد.

موسوی با تقدیر از خیرین در مشارکت طرح های سازمان بهزیستی در لارستان، ادامه داد: هدف از ایجاد دو مرکز اورژانس اجتماعی و جامع توانبخشی، آموزش و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه در پیشگیری از معلولیت ها و مشاوره به موقع زوج های جوان است.

وی بیان کرد: با توجه به گسترش آسیب های اجتماعی در زمینه های اعتیاد، طلاق، خشونت های خانوادگی، فرار از منزل و غیره نیاز به برنامه ریزی در جهت دستیابی به توسعه اسلامی کشور ایران است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس با تأکید بر اینکه جلوگیری از شیوع آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی است، افزود: بحث طلاق در سطوح اقشار متوسط به بالای جامعه بیشتر از قشر پائین جامعه است.

وی با اشاره به اینکه نباید برخی از واقعیت های اجتماعی مثل طلاق یا اعتیاد سرپوش گذاشت، تأکید کرد: در سال گذشته مقام معظم رهبری چهار آسیب اجتماعی طلاق، اعتیاد، فسادهای اخلاقی و حاشیه نشینی را به دولت یادآوری کردند که برای رفع آن نیاز به احساس مسئولیت عمومی دارد.

به گزارش میلاد لارستان؛ قرار است دو مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز جامع توانبخشی لارستان در زمین اهدایی شهرداری لار، با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی توسط خیرین احداث و کار تجهیز و تأمین نیروی انسانی این مراکز توسط اداره کل بهزیستی استان فارس تأمین شود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین