پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

کودکان لاری با کتاب مانوس شدند+تصاویر

 سلسله شب نشینی های “ضیافت کتاب” پس از ماه مبارک رمضان با عنوان  ” پنجشنبه های کتاب ” کار خود را از سر گرفته و نخستین شب نشینی خود را…

 سلسله شب نشینی های “ضیافت کتاب” پس از ماه مبارک رمضان با عنوان  ” پنجشنبه های کتاب ” کار خود را از سر گرفته و نخستین شب نشینی خود را به کودکان اختصاص داد. به گزارش میلادلارستان وبه نقل از روابط عمومی شهرداری لار، این برنامه به همت هنرسرای شهروند وابسته به حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری لار و با همکاری معاونت اداره کل و اداره کتابخانه های عمومی لارستان و شورای اسلامی شهر لار در بوستان ندای بهار ( پارک حاشیه ) برگزار می شد با استقبال کودکان و خانواده های آنان همراه بود.

محسن زارع دبیر این برنامه گفت: « این برنامه اولین برنامه ماست که در حوزه کتاب کودکان برگزار می کنیم. خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از این برنامه شد. همکار مهمان در برگزاری برنامه این هفته، خانه کتاب کنارک بود که جا دارد از همکاری شایسته آنها در معرفی کتابها و کتابخوانها  تشکر کنیم.»

اجرا کنندگان، برخی از اولیا و مخاطبان کودک برنامه در محوطه داخلی هنرسرا و سایر والدین به جهت تکمیل فضای داخلی، بیرون از سالن، مراسم را بر پرده نمایش دنبال می کردند.

این برنامه با اجرای عاطفه اسلام زاده به عنوان فعال حوزه کتاب کودک آغاز شد. پس از قرائت قرآن توسط محمد عباس پور؛ هیلدا محمدیان یکی از کودکان حاضر در جمع سرود ملی را با ساز فلوت برای همگان اجرا نمود.

koodak1

نخستین کتاب، آی قصه، قصه، قصه “اثر زهره پریرخ” بود که بخشی از آن تحت عنوان “قصه اش سنگ” توسط گروهی از کودکان، به صورت نمایشی اجرا شد.

koodak2

سپس کتاب ” به هوای جغد” اثر “جین یولن” ترجمه پروین علی پور که افتخارات زیادی را در زمینه داستان کودکان در جهان کسب نموده با فضا سازی و ایجاد افکت های صوتی نظیر صدای جغد با همراهی کودکان حاضر در جمع معرفی شد.

koodak3برنامه بعدی، اجرای قطعه ی “ای ایران” بود که توسط حسین عبداله پور با ساز پیانو و هیلدا محمدیان با ساز فلوت صورت گرفت که کودکان نیز با آن همخوانی نمودند.

koodak5در ادامه، کتاب “افسانه های از شاهنامه” باز نوشته ای از فروزنده خداجو توسط گروهی از کودکان به صورت پرده خوانی و نقاشی اجرا شد. این پرده خوانی را کودکانی از گالری بهار با نام های هانیه انصاری فرد، سارا نوبخت، پرنیا نوبخت، مریم اوحدی، ترنم طالبی، ستایش لاری نژاد و علی محمدی بر عهده داشتند.

koodak4

بعد از آن، کتاب ” به کبوتر اجازه نده اتوبوس براند” اثر “مو ویلمز” ترجمه زهرا احمدی به صورت تصویر سازی و دیالوگ با مخاطبان کودک و جواب گرفتن از آن ها معرفی شد. سپس، کتاب “بازی با انگشت ها” اثر مصطفی رحماندوست به صورت آهنگین همراه با اجرای ساز بلز و فلوت توسط گروهی از کودکان اجرا شد.

koodakبخش های معرفی کتاب این برنامه را هستی سجادی، یکتا فرهادیان، نرگس عبداله پور، حسین عبداله پور، هستی معتمد، زینب عباس پور، ستاره زینل نژاد، فرزان روانگرد، نسترن بنی زمان، نحله اسکندرنژاد، امیرحسین موحد، علی دستوری و محمد روایی بر عهده داشتند که به صورت نمایشی و موسیقیایی اجرا شد.

koodak5

گفتنی است در این برنامه گروه موسیقی کودکان” مهری ماه” به مربی گری مریم عسکرپور نیز به اجرای قطعات کوتاهی پرداخت.

برنامه “پنجشنبه های کتاب” به صورت دو پنجشنبه در ماه برگزار می شود. ورود برای عموم علاقمندان در این برنامه آزاد است.

خبرنگار: سید کامران علوی

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین