شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶ق.ظ
::آخرین مطلب 16 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
گلایه های مدیرجوان مرکز رشد فناوری لارستان:

مسئولان حمایت چندانی از مرکز رشدفناوری لارستان نکرده‌اند+یک توضیح

دانیال افتخاری: «ما با امکانات و بودجه اندک، یکه و تنها در این مرکز در حال عملی سازی منویات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی هستیم.» این جمله، شاه‌بیت…

دانیال افتخاری: «ما با امکانات و بودجه اندک، یکه و تنها در این مرکز در حال عملی سازی منویات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی هستیم.» این جمله، شاه‌بیت صحبت‌های مهندس «فرزاد قناعت پور» مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری لارستان بود که در جلسه‌ای با برخی معتمدان و افراد بانفوذ شهرستان، با زبانی گلایه‌آمیز مطرح کرد و ادامه داد: «به اعتقاد بنده پیروی عملی از ولایت فقیه فقط به شعار و سخن نیست، بلکه باید همچون این مرکز برای عملی کردن فرمایشات و دستورات رهبری به‌ویژه در زمینه علم و فناوری تلاش کنند».

در این نشست صمیمانه که با هدف معرفی بیشتر این مرکز نوپا برگزار شد، یعقوب موحدی رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان، یعقوب کامجو عضو شورای اسلامی شهر لار و تعدادی از معتمدین لارستان دعوت شده بودند و نظرات خود را نیز پیرامون راهکارهای پیشرفت صنعت، تجارت و حمایت از جوانان و نوآوران شهرستان لارستان بیان کردند.

قناعت پور در این جلسه با انتقاد شدید از مسئولان شهرستان و استان که حمایت چندانی از مرکز رشد فناوری نکرده‌اند، با اشاره به مزیت‌های پرشمار پارک‌ها و مراکز رشد فناوری در کشور، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم خود را به پیشرفت‌هایِ سریع کشورهای غربی برسانیم راهی جز تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم؛ به همین دلیل است که مقام معظم رهبری در سخنانشان مدام بر این مسأله و به‌کار بستن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند.

وی با بیان اینکه «برای پیشرفت علمی و فناوری کشور، دولت مسیر جدیدی را موازی با شیوه‌های سنتی گشوده است»، از حمایت‌های ویژه‌ی دولت از شرکت‌ها و مراکز دانش‌بنیان و فناورانه گفت و اضافه کرد: باید با حمایت شما و افراد نیک‌اندیش و بانفوذ، کارکردها و مزیت‌های مرکز رشد فناوری لارستان را به اطلاع افکار عمومی برسانیم.

Ne12313w-Image-614x346
مدیر مرکز رشد در ادامه، ضمن تقدیر از مسئولانی که حمایت‌های خود را به هر نحو نشان داده‌اند، اقدامات انجام شده در ۸ ماه سپری شده از گشایش رسمی مرکز را تشریح و خاطرنشان کرد: البته هنوز در مرحله «مجوز اولیه» هستیم اما در حال تلاش و رایزنی با پارک علم و فناوری فارس هستیم که بتوانیم آن را به «مجوز اصولی» ارتقا دهیم.

قناعت پور در همین زمینه افزود: برای این کار نیازمند حمایت و پیگیری مسئولان هم هستیم تا بتوانیم تأثیرات مثبت این مرکز در پیشرفت صنعت و تجارت لارستان را به اثبات برسانیم. وی با اشاره به مزایای مهم منطقه از جمله وجود فرودگاه بین المللی لارستان، دانشگاه‌های مختلف به‎‌ویژه مجتمع آموزش عالی دولتی، جوانان مستعد و تحصیل‌کرده و نیز خیران بزرگوار، تصریح کرد: باید با تلاش شما و همه متنفذین و مسئولان، در درجه نخست اهمیت مرکز رشد برای مردم روشن شود و مرحله بعد، خیران و سرمایه‌گذاران، سرمایه‌ی خود را از حوزه‌های دیگر به سمت حوزه «علم و فناوری» سوق دهند.

این مدیر جوان به تلاش‌ها و پیگیری‌های خود در مدت حضور در این مرکز اشاره کرد و گفت: تاکنون با مشاوره‌های علمیِ مشاوران ما، ۶ شرکت از کل لارستان در مرکز رشد واحدهای فناوری مستقر شده‌اند که دو شرکت در مرحله‌ی دانش‌بنیان شدن قرار دارند. وی تصریح کرد: دولت به شرکت‌های مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد وام‌های بسیار خوبی می‌دهد و دیگر مزایا همچون معافیت‌های مالیاتی نیز شامل این شرکت‌ها و واحدهای نوآور و دانش‌بنیان می‌شود.

قناعت پور در پایان از پیشرفت چشمگیر مرکز رشد طی این چند ماه با حمایت برخی مسئولان و جوانان علاقه‌مند به لار و لارستان ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: بنده تنها بر خدا توکل کرده‌ام و اطمینان دارم با حمایت مردم، شوراهای اسلامی و افراد نیک‌اندیش می‌توانیم مراحل بعدی پیشرفت‌مان را طی کنیم.

New322q31-Image-614x329

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای تشکیل «مجمع خیرین و حامیان فناوری» خبر داد و آن را برای حمایت از شرکت‌ها و مراکز علمی- پژوهشی و نیز کمک به تجاری‌سازی محصولات کل شهرستان مؤثر خواند و گفت: از همه شما به‌ویژه شورای اسلامی شهرستان می‌خواهم با نفوذی که در شهرها و روستاها دارند خیران و سرمایه‌گذاران را به سمت فعالیت‌های نوآورانه، کارآفرینی و دانش‌بنیان سوق دهند تا شاهد تحقق بیش از پیشِ اقتصاد مقاومتی باشیم.

میلادلارستان: البته آقای مهندس قناعت پور به این نکته اذعان دارند که لااقل میلادلارستان بارها این آمادگی را اعلام نموده که حاضر است با معرفی شرکت های دانش بنیان ثبت شده در مرکز لارستان به حمایت و ارتقای مقوله اقتصاد مقاومتی در لارستان بزرگ بپردازد. درخواست معرفی شرکت ها و حتی معرفی پتانسیل های مرکز رشد لارستان بارها از سوی این رسانه به جناب آقای قناعت پور ارائه شده اما …

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین