دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

لزوم ساختار برای شناسایی ظرفیت‌ ریلی فارس

مدیرکل راه‌آهن استان فارس گفت: نهاد ویژه‌ای با محوریت استانداری فارس برای شناسایی و توسعه ظرفیت‌های ریلی استان ایجاد شود. مهرداد انصاری در نخستین همایش سرمایه‌گذاری و توسعه حمل‌ونقل ریلی…

افتتاح راه آهنمدیرکل راه‌آهن استان فارس گفت: نهاد ویژه‌ای با محوریت استانداری فارس برای شناسایی و توسعه ظرفیت‌های ریلی استان ایجاد شود. مهرداد انصاری در نخستین همایش سرمایه‌گذاری و توسعه حمل‌ونقل ریلی استان فارس اظهار داشت:

برای شناسایی و ارتقای ظرفیت‌های ریلی استان فارس نهادی متشکل از بخش‌های رسانه‌ای، خصوصی و دانشگاهی با محوریت استانداری فارس در استان ایجاد شود تا شاهد توسعه پایدار را در بخش ریلی استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مستمر و کارشناسی بتوانیم ترافیک را از جاده‌ها کم و حمل‌ونقل ریلی را در استان فارس گسترش دهیم.

 انصاری تصریح کرد: هم‌اکنون ۲۳ ایستگاه راه‌آهن و شش ایستگاه بزرگ راه‌آهن در استان فارس وجود دارد که با روزانه یک ران قطار به سمت تهران و مشهد در بخش مسافری و بار فعال است.

 وی خاطرنشان کرد: سال گذشته آمارها در بخش استفاده از خطوط ریلی برای جابهجایی مسافر در فارس بسیار کم بود اما امسال آمارها در این بخش به ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

 انصاری عنوان کرد: با توجه به جایگاه ویژه استان فارس در جنوب کشور و نقش مؤثر آن در جابه‌جایی بار، می‌توانیم این مهم را از طریق خطوط ریلی استان انجام دهیم که در این زمینه تخفیف‌هایی برای حمل بار در ایستگاه‌های بزرگ فارس در نظر گرفته شده است.

 وی بیان کرد: راه‌آهن استان فارس آمادگی دارد به مناسب‌ترین قیمت و کوتاه‌ترین زمان, ترافیک جاده‌ای را به سمت بهره‌وری از خطوط ریلی هدایت کرده و نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین