شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

تخمین شما از اتمام پروژه های راهسازی لارستان چه زمانی است؟!+آمارها

میلاد لارستان: در یکی دو هفته اخیر، توسط دو فرماندار سابق لارستان در قالب گزارش فعالیت های دولت تدبیر و امید در سه ساله اخیر در منطقه لارستان گزارش هایی را ارائه کردند.

میلاد لارستان: در یکی دو هفته اخیر، توسط دو فرماندار سابق لارستان در قالب گزارش فعالیت های دولت تدبیر و امید در سه ساله اخیر در منطقه لارستان گزارش هایی را ارائه کردند.

یکی از موضوعات مشابهی که مسعود راسخی و علی اکبر نجیب زاده به لحاظ موضوع و اعداد و ارقام به آن اشاره کردند، احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه و در حال احداث بودن ۵۱ کیلومتر دیگر در طول این سه سال است.

اما آنچه ذهن نگارنده را دچار نگرانی کرد، سرعت بسیار کُند روند پیشرفت پروژه های راه سازی در شهرستان لارستان است و اگر نگاهی به سایر پروژه های اجرا شده حوزه راهسازی در شهرستانهای مجاور داشته باشیم، بهتر متوجه عقب ماندگی در بحث توسعه بزرگراهها در لارستان خواهیم شد.

برای اثربخشی بهتر موضوع و پی بردن به حرکت لاک پشتی توسعه راهها در منطقه لارستان، با استفاده از آمار و ارقام به سه پروژه در حال اجرا در این شهرستان اشاره می کنیم:

الف) احداث باند دوم محور لار – بندرعباس: طول کل این مسیر ۲۴۰ کیلومتر است که ۸۵ کیلومتر آن در حوزه اداره راه لارستان قرار دارد. در سفر ۱۵ ماه پیش دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی به شهرستان لارستان، مقرر شد که ۲۰ کیلومتر از باند دوم این محور احداث شود که متأسفانه هنوز خبری از اتمام این میزان نیست!!!

ب) احداث باند دوم لار – جهرم: مجموع این محور ۱۵۵ کیلومتر است که ۱۰۵ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان قرار دارد و تاکنون فقط ۲۷ کیلومتر از این محور دو بانده شده است و با وجود آنکه نزدیک به یک سال کار احداث ۱۵ کیلومتر از این پروژه از دهکویه به سمت بریز آغاز شده، همچنان با سرعت لاک پشتی در حال انجام است.

ج) جاده لار – بستک: ۸۰ کیلومتر از این محور یعنی تا گردنه پاسخند در حوزه راه و شهرسازی لارستان قرار دارد. در حدود دو سال پیش کلنگ احداث ۱۳ کیلومتر از باند دوم این محور به زمین زده شد اما جالب است بدانید با گذشت این مدت طولانی هنوز حتی ۳ کیلومتر آن نیز سرانجام نداشته است!!!

در اینجا ذکر چند سوال لازم است؛

* با این روند پیشرفت در کار، چه زمانی این پروژه ها به اتمام می رسد؟!

* تاکنون مسئولین لارستان چند بار از نزدیک در جریان انجام این پروژه ها قرار گرفته اند؟!

* تاکنون اعضای شورای اسلامی شهر لار، نماینده مردم در مجلس، فرمانداران، امام جمعه، مدیرکل راه و شهرسازی و غیره چند بار برای رفع عقب ماندگی راهها گردهم آمده اند و ارائه راهکار کرده اند؟!

نکته پایانی؛ همه ما باید بدانیم که بحث راه، شاهرگ توسعه است و به نظر نگارنده یکی از دلائل اصلی عقب ماندگی لارستان از توسعه متوازن کم کاری در بخش راه است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “تخمین شما از اتمام پروژه های راهسازی لارستان چه زمانی است؟!+آمارها”

  1. محمد علی گفت:

    درمورد پیشرفت پروژه های شرستانهای لامرد و مهر به سمت شهرهای اطرافشان و عسلویه نیز گزارش تهییه کنید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین