سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۶ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

آقای فرماندار؛ برای پیشرفت شهرستان مرد اقدام وعمل باشید

خبر این بود آقای نجیب زاده  از فرمانداری لارستان کناره گیری کرد و جناب حسنی جایگزین  ایشان در این  سمت شدند. این دوخبر تایید گمانه زنی هایی بود که حکایت…

خبر این بود آقای نجیب زاده  از فرمانداری لارستان کناره گیری کرد و جناب حسنی جایگزین  ایشان در این  سمت شدند. این دوخبر تایید گمانه زنی هایی بود که حکایت از  تغییرات احتمالی در مدیریت شهرستان داشت. از  دلایل این تغییرات می گذرم. ذکر نکته ای را در مقدمه ضروری میدانم از بدو پذیرش مسوولیت فرمانداری لارستان توسط آقای نجیب زاده،  اقدامات ارزشمندی برای پیشرفت و توسعه منطقه توسط ایشان انجام شده و البته نقدهایی نیز وارد بوده که در این مجال به آنها نمی پردازم.  به عنوان یک شهروند از ایشان تشکر نموده و برایشان  در سمت جدید آرزوی موفقیت دارم .

از انتصاب جناب حسنی به عنوان نماینده عالی دولت در لارستان استقبال نموده  و برای ایشان نیز در خدمت به مردم آرزوی توفیق روز افزون داریم .

جناب آقای فرماندار؛ در جلسه معارفه جنابعالی، تذکراتی از طرف امام جمعه موقت لار و جناب پژوهش معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس و دیگر شخصیت های حاضر داده  شد(توجه به وضعیت عمرانی و تلاش برای توسعه و رونق اقتصادی منطقه محورگفته های مدعوین بود)

وحضرتعالی نیز در سخنان خود بر این نکته تاکید داشتید که علیرغم داشتن دیدگاه خاص سیاسی برای توسعه وپیشرفت منطقه گام بر می دارید

.در این رابطه چند نکته را خدمت حضرتعالی عرض می کنم :

۱) ایجاد  یک هماهنگی و تقسیم کار بین ارکان مدیریتی و تصمیم گیر در شهرستان (فرماندار، نماینده مجلس ، امام جمعه ،روسای ادارات ، شورای شهر و شهرستان و.. ) برای پیشبرد هر چه سریعتر برنامه ها و رفع موانع احتمالی دستگاهها، در همین رابطه تعیین بخشدار فعال و پرتلاش برای بخش های تابعه  که حلقه واسطه مردم با فرماندار و نماینده مجلس هستند از اهمیت به سزایی برخوردار است

 ۲)بررسی راهکارها برای حل مشکلات مالی بنگاههای تولیدی و برخی از کارخانه ها که به دلایل مختلف تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و کارگران زیادی کنار گذاشته شده اند (کارخانه سیمان و لبنیات دامکو از این نمونه اند ) كه بررسي علل تعطيلي يا نيمه تعطيلي به عهده مسئولين است اما شنيده‌ها حاكي است كه برخی از آنها با تامین منابع مالی می توانند دوباره به فعالیت خود ادامه دهند. امسال که با تدبیر رهبر معظم انقلاب با نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده است ضروری است همه تلاش ها در راستای فعالیت های اقتصادی و عمرانی باشد  در این رابطه استفاده از تمام ظرفیت های انسانی منطقه فارغ از دسته بندی های سیاسی و جناحی مبنای کار خود قرار دهید .

damko-larestan-09

168f6c96889d33cff5475d9d6638bdd0

۳)هر چند جنابعالی نماینده سیاسی دولت هستید  اماسیاست های دولت را در حوزه  خدمت رسانی به مردم  شهرها و روستاها  و حل مشکلات و تامین نیازمندی های  مناطق دنبال نمایید که یقینا بهترین دفاع از عملکرد دولت است.

۴)  برخی مصوبات سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت های نهم و دهم در این شهرستان بر زمین مانده است پیگیری  این مصوبات  و همراهی با نماینده مجلس  و مدیران دستگاه ها ،رونق اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت . یقینا همکاری و همراهی با نماینده منتخب مردم در همه زمینه ها حداقل انتظاری است که از نماینده ارشد دولت می رود .

۵)دعوت از استاندارمحترم فارس جناب افشانی (این سوال در اذهان مردم است که چرا تاکنون از بزرگترین شهرستان تحت مدیریت خود بازدید نداشته اند )حضور ایشان و دیدار با مردم و مسوولان منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که بیشتر گره ها و مشکلات منطقه با نگاه مثبت مدیر ارشد استان و موافقت مجموعه مدیریت استان بازگشایی می شود  در ادامه به مواردی اشاره خواهد شد.

ostandar-fars

۶) کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی تقریبا نقطه اشتراک مشکلات مناطق لارستان می باشد با پیگیری های نماینده مجلس ، موضوع انتقال آب خلیج فارس به عنوان یکی از راهکارهای حل مشکل در نظر گرفته شده است تا آنجایی که نگارنده اطلاع دارد قدم های مثبتی برداشته شده است اما برای اجرایی شدن آن راه درازی در پیش است که این از جمله مواردی است که  ورود استاندار را به این طرح توجیه می نماید به باور نگارنده اگر جنابعالی بتوانید این یک مورد را با همراهی نماینده به نقطه قابل قبولی برسانید کار ارزشمندی را انجام داده اید که در تاریخ این خطه به یادگارخواهد ماند .

613324

۷) ایجاد منطقه ویژه اقتصادی ، بندر خشک ، مجتمع پتروشیمی ، مجتمع بزرگ فرهنگی آیت ا.. سید عبدالحسین لاری و….  از جمله طرح ها و مصوبات سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب و رئیس دولت سابق است که امید است با اولویت بندی ، شاهد گشایشی در این حوزه ها باشیم .برخی از این پروژه ها در نقطه صفر و برخی در مرحله کارشناسی است آنچه از جنابعالی و استاندار محترم انتظار می رود جلب توجه مدیران کشوری و استانی برای رفع موانع عملیاتی شدن پروژه ها است.

mantaghe-vije

۸)راههای مواصلاتی  که تاثیر بسزایی در شکوفایی اقتصادی منطقه دارد واقع شدن لارستان در مسیر شمال جنوب ضرورت توجه به این بخش را بیشتر کرده است سرعت بخشیدن به ایجاد بزرگراه (جهرم به لار و لار به بندر عباس و در محور دیگر لار به بستک و بندر لنگه) از اهمیت خاصی برخوردار است البته دیگر محورهای ارتباطی اداره کل راه و شهرسازی لارستان نیز دارای اهمیت می باشند در همین ارتباط رایزنی  جنابعالی و نمانده مجلس با مدیران استانی و کشوری برای توجه به راه آهن شیراز – لار بندرعباس و اختصاص ردیف بودجه مستقل ضروری می باشد زيرا با اتصال شيراز به بندرعباس راه‌آهن استان فارس با كمترين فاصله به كشور متصل مي‌شود.

۹) توجه به بخش گردشگری لارستان به عنوان یکی از پتانسیل های پیشرفت منطقه  جناب حسنی با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید به توسعه بخش گردشگری توجه ویژه دارد به عرض می رساند  که حوزه گردشگری لارستان با دارا بودن ظرفیت ها و پتانسیل های بالا (حوزه های تاریخی ،فرهنگی ، طبیعی و در آینده درمانی و….  ) نیاز به توجه ویژه مدیران بالا دستی دارد البته کاستی هایی در بخش ها ی زیر ساختی ، نیروی انسانی ، نرم افزاری و منابع نیز وجود دارد بازدید جنابعالی از مجموعه فرهنگی  و تاریخی قیصریه (بازار ، حمام ، دهن شیر ، کاروانسرا ها ، مسجد ) و در کنار آن قلعه اژدها پیکر( كه در حال تخریب است )و باغ نشاط و دهها آثار تاریخی دیگر در روستاها و بخش ها شما را با توانمندی های این منطقه بیشتر آشنا می کند که در صورت توجه، لارستان را قطب  فرهنگی وتاریخی و گردشگری جنوب کشور خواهد کرد .پیگیری ثبت جهانی بازار قیصریه و قلعه اژدها پیکر تحول مثبتی در این حوزه خواهد بود.

139301041556469232407464

۱۰)بکارگیری سپرده های بانکی مردم در بخش های اقتصادی و عمرانی منطقه ( ۴۴ % )سپرده های بانکی استان فارس متعلق به لارستانی هاست که متاسفانه تا کنون از این پتانسیل کمتر در توسعه منطقه استفاده شده است اگریک هماهنگی در شهرستان با مدیریت استان بوجود بیایدو تلاش شود که بانک ها در طرح های  عمرانی وکلان منطقه مشارکت نمایند  شاهد تحرک بیشتر در رونق اقتصادی خواهیم بود این موضوع نیاز به ارایه مشوق هایی دارد تا بانک ها برای سرمایه گذاری ترغیب شوند خوشبختانه اتاق فکر فرمانداری در سنوات گذشته با دعوت از کارشناسان و متخصصان حوزه اقتصادی قدم های مثبتی برداشته که امید است جنابعالی بیش از گذشته تلاش نمایید.

holdng-251x182


نگارنده : غلامرضا حامدپور

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “آقای فرماندار؛ برای پیشرفت شهرستان مرد اقدام وعمل باشید”

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین