شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

قابلیت صادرات میگوی جویم به چين، اسپانيا و روسيه

كارشناس اداره بهبود توليدات دامي لارستان از قابلیت صادرات میگوی جویم به چين، اسپانيا و روسيه خبر داد.  به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان…

كارشناس اداره بهبود توليدات دامي لارستان از قابلیت صادرات میگوی جویم به چين، اسپانيا و روسيه خبر داد.  به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ۴۰ هزار قطعه پست لارو ميگو گونه وانامي (سفيد غربي) در روستاي چغان بخش جويم لارستان پرورش داده شد.

ساغر رحيمي فرد كارشناس اداره بهبود توليدات دامي لارستان با بيان اين خبر گفت: اين گونه ميگو كه براي اولين بار در استان فارس با آب چاه و در استخر خاكي به مساحت یک هزار مترمربع پرورش يافته، تحمل بسيار خوبي در مقابل تغييرات محيطي مانند درجه حرارت و شوري وهمچنین بالاترين نرخ رشد را در ميان گونه هاي پرورشي دارا مي باشد. طول دوره پرورش این میگو ۹۰ تا ۱۲۰ روز (۳ تا ۴ ماه) است که در انتهای دوره به وزن حدود ۱۵ تا ۲۰ گرم مي رسد.

  وي با بيان اينكه تغذيه ميگو هم به صورت دستي و هم به صورت طبيعي صورت مي گيرد، افزود: در ابتداي دوره رشد و تا يك ماهگي، تغذيه بيشتر از فيتوپلانكتون و زئوپلانكتون ها صورت مي گيرد و بعد از يك ماه، ميزان تغذيه دستي كه به صورت پلت مي باشد، افزايش مي يابد.

 گفتنی است: با توجه به میزان برداشت اينگونه ميگو كه ۴ تن در هكتار است، انتظار مي رود در اين استخر حدود ۴۰۰ كيلوگرم ميگو توليد شود كه علاوه بر مصرف داخلي قابليت صادرات به كشورهاي چين، اسپانيا و روسيه را دارد.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین