جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس عنوان کرد

نبود هواپیما و سردخانه در فرودگاه‌های فارس مانعی برای صادرات محصولات

میلاد لارستان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: نبود هواپیما و سردخانه در فرودگاه‌های استان فارس مانع صادرات محصولات به کشورهای خلیج‌فارس شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: نبود هواپیما و سردخانه در فرودگاه‌های استان فارس مانع صادرات محصولات به کشورهای خلیج‌فارس شده است.

به گزارش میلاد لارستان؛ علی همتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر محصولات زیادی از بخش صادرات متعلق به فارس است اما به سبب اینکه در مبادی خروجی فارس و گمرک آن ثبت نمی‌شود به‌عنوان آمار دیگر استان‌ها لحاظ می‌شود و البته این امر در نهایت به نفع اقتصاد کشور است اما بهتر بود که با فراهم آمدن زیرساخت‌ها این محصولات از مبادی فارس صادر می‌شد.

وی مرزی نبودن و محرومیت از زیرساخت مناسب را دو عامل عدم صادرات بسیاری محصولات از فارس دانست و ادامه داد: برخی صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما نیز به‌جای اینکه کالای صادراتی خود را در گمرک فارس ثبت کنند برایشان راحت‌تر است که این کار را از مرزهای آبی و یا هوایی استان‌های دیگر انجام دهند چون در طی ۲۰ سال گذشته ناظر گمرکات استان فارس در بوشهر مستقر بوده و این مسئله به‌نوعی تبدیل به عادت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس متذکر شد: اگر کارگو سنتر (حمل‌ و نقل بار هوایی) فارس راه‌اندازی می‌شد تأثیر به‌سزایی در صادرات این استان داشت به‌ ویژه اینکه در شرایط فعلی مشکلات زیادی برای صادرات سبزیجات و میوه و تره‌بار فارس به‌‌عنوان یک استان کشاورزی وجود دارد و نبود هواپیما و سردخانه در فرودگاه‌های فارس مانع صادرات محصولات به کشورهای خلیج‌فارس شده است.

همتی بیان کرد: در این زمینه با هواپیمایی آسمان و ماهان صحبت کردیم و یک هواپیما هم به این امر تخصیص یافت اما نیاز به تعمیر داشت و اعتبار تعمیر آن باید از سوی صادرکنندگان تأمین می‌شد که ممکن نبود و با وجود اینکه ۴٫۸ میلیارد اعتبار از سازمان توسعه صادرات کشور برای این امر گرفتیم این مهم محقق نشد که البته امید داریم حمل‌ و نقل هوایی را تا پایان سال در استان راه‌اندازی کنیم چراکه هواپیمایی مربوطه می‌گوید تنها اگر ۱۷ تن بار هفتگی توسط صادرکنندگان و تولیدکنندگان تعهد شود این هواپیما قابلیت پرواز خواهد داشت.

وی از دیگر مشکلات صادرات محصولات کشاورزی فارس را بالا بودن پایه صادراتی میوه و تره‌بار ذکر کرد که برای تولیدکننده مقرون‌ به‌ صرفه نیست و قدرت رقابت را از تولیدکننده می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: ما با ظرفیت واقعی فارس خیلی فاصله‌ داریم اما با وجود همه مشکلات این استان از نظر صادرکنندگان نمونه به‌ جز تهران که وضعیت ویژه دارد، بعد از خراسان رتبه دوم کشور را داریم و امسال از ۴۴ تولیدکننده در کشور که صادرکننده نمونه معرفی شدند ۱۰ درصد متعلق به فارس است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین