جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

منطقه لارستان در بحث مشارکت های مردمی کارنامه درخشانی دارد

میلاد لارستان: استاندار فارس گفت: در شهرستان لارستان به علت مشارکت بالای مردم و خیرین و فعالان بخش خصوصی در امور مختلف اقتصادی، زیربنایی و کارهای عام المنفعه، کارنامه درخشانی وجود دارد.

استاندار فارس گفت: در شهرستان لارستان به علت مشارکت بالای مردم و خیرین و فعالان بخش خصوصی در امور مختلف اقتصادی، زیربنایی و کارهای عام المنفعه، کارنامه درخشانی وجود دارد.

به گزارش میلاد لارستان، سید محمد علی افشانی، در جریان سفر به شهرستان های جنوبی فارس در جمع فعالان اقتصادی لارستان افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی و حضور در جمع فعالان اقتصادی نیز این است که بخش دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر مشکلات عمومی جامعه خصوصا سرمایه گذاری را حل کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که صاحبان ثروت، صاحبان قدرت و صاحبان فکر و اندیشه در کنار هم قرار گیرند در حوزه اقتصادی تحول ایجاد خواهد شد.

استاندار فارس، بخش دولتی و بخش خصوصی را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد: این دو بخش تحت هیچ شرایطی نمی توانند رو در روی هم قرار گیرند و بعد هم انتظار داشته باشند که در حوزه اقتصادی تحویل ایجاد شود.

او گفت: برای اینکه بخش دولتی و خصوصی و صاحبان فکر و اندیشه در کنار هم قرار گیرند یک راه بیشتر وجود ندارد و آن حاکمیت قانون است.

وی بیان کرد: قانون تکلیف همه را روشن کرده تعهدات و الزامات هر یک از این بخش ها را مشخص کرده است.

استاندار فارس افزود: بنابراین همه باید خودمان را ملزم به حاکمیت قانون در حوزه ماموریت و فعالیتی که انجام می دهیم باشیم و اگر چنین باشد در هیچ جا مشکلی ایجاد نمی شود و هرکجا هم که مشکلی به وجود آمده یا قانون کنار گذاشته شده یا مطابق نظر شخص تفسیر شده است.

افشانی ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که قانون تحت هیچ شرایطی نمی تواند اشکال داشته باشد چرا که قانون توسط انسان ها نوشته شده و ممکن است اشکالات و ضعف هایی هم داشته باشد اما قوانین برای پاسخگویی به نیازهای جامعه ایجاد شده است.

استاندار فارس اظهار کرد: بخش خصوصی ما باید انتظارات خود از دولت را متناسب کند و بخش دولتی نیز باید تا جایی که می تواند و تا آنجا که خلاف قانون نیست با حمایت از بخش خصوصی به رونق تولید و شکوفایی اقتصاد کمک کند.

وی، با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای رونق تولید در کشور گفت: فارس تاکنون در جذب این اعتبارات در بین سایر استان های کشور پیش رو است اما اینکه شهرستان لارستان نسبت به جمعیت و توانایی هایی که دارد نتوانسته رقم قابل توجهی از این اعتبار را در بین دیگر شهرستان های استان به خود اختصاص دهد بیانگر این است که باید تلاش بیشتری در این شهرستان شود.

او گفت: برای حل برخی مسائل و مشکلات و همچنین سرعت بخشیدن به روند اجرای امور نیاز است که مدیران شهرستان از برخی اختیارات برخوردار باشند که در صورتی که آنها مواردی از اختیارات مورد نیاز را به ما اعلام کنند تا آنجا که قانون اجازه دهد آن اختیارات را تفویض خواهیم کرد.

استاندار فارس در سومین مرحله از سفر خود به شهرستان های جنوبی استان فارس در شهرستان لارستان حضور دارد.

افشانی پیش از این چهارشنبه در شهرستان های خنج و گراش حضور یافته و در جلسه شورای اداری این شهرستان ها شرکت کرد. دیدار با فعالان سیاسی اجتماعی و فعالان اقتصادی شهرستان ها و بهره برداری و بازدید از برخی طرح های عمرانی از دیگر برنامه های استاندار در این سفر ۲ روزه است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین