شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۴ق.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

شهرداریها بایستی نیم درصد حق فرهنگی کتابخانه های عمومی را بپردازند

میلاد لارستان: معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه شهرداری ها بایستی نیم در صد حق فرهنگی را به کتابخانه های عمومی پرداخت کنند، گفت: کی از مظلومترین بخشهای جامعه ما همین بخش فرهنگی است و آنچنان که باید و شاید به آن توجه نمی شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه شهرداری ها بایستی نیم در صد حق فرهنگی را به کتابخانه های عمومی پرداخت کنند، گفت: کی از مظلومترین بخشهای جامعه ما همین بخش فرهنگی است و آنچنان که باید و شاید به آن توجه نمی شود.

به گزارش میلاد لارستان؛ جلیل حسنی در جمع کتابداران و فعالان فرهنگی شهرستان گفت: همه فعالیت های اجتماعی ما ریشه در فرهنگ دارد و در این خصوص توجه به امور فرهنگی فقط بر عهده یک ارگان خاصی نیست و همه باید آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه داریم از فرهنگ و هر مشکلی نیز که وجود دارد از بی فرهنگی است، گفت: ما باید فرهنگ را در تمام ابعاد جامعه به کارگیریم تا به توسعه همه جانبه برسیم.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه ما نقاط قوت خوبی از نظر فرهنگی،سیاسی و اجتماعی داریم؛ گفت:بعضا اگر در سایرابعاد جامعه ایراداتی هم هست باز ریشه در مسائل فرهنگی دارد و در کل مسائل فرهنگی، موضوعاتی است که بصورت تدریجی شکل می گیرد و نمی توان نتیجه اقدامات ، فعالیت ها، تلاش ها و عملکرد خودمان را یکجا و بصورت عینی و منسجم در بعد فرهنگی ببینیم البته ممکن است در حوزه کتاب و کتابخوانی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا درآموزش و پرورش اقداماتی انجام بگیرد که بنده و شماها اثرات آنرا در سال ۹۵ یا ۹۶ نبینیم ، اما بصورت تدریجی و با گذشت زمان یقینا اثرات آن در سالهای آتی هویدا خواهد شد.

وی افزود:اگر نیم در صد اعتبارات شهرداریها برای مسائل فرهنگی مشخص شده است، علتش این است که این نیم در صد با گذشت زمان، اگر وارد حوزه فرهنگ و کار فرهنگی شود، بعد از چندین سال اثر خودش را در جامعه می گذارد.

حسنی با اشاره به اینکه امروز خود مردم هم رعایت می کنند و به حمداله مسائل فرهنگی در جامعه نهادینه شده است،تصریح کرد: امروزه کارهای فرهنگی و اجتماعی زیادی هم انجام شده است و میانگین شعور اجتماعی مردم نیز افزایش پیدا کرده است و افراد جامعه از تحصیلات بهتری برخوردار شده اند و این ناهنجاریهای فرهنگی و اجتماعی بصورت تدریجی از بین رفته است،در صورتیکه قبلا اینطور نبود.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه فعالیت های ما در ابعاد مختلف نشات  گرفته از مسائل فرهنگی و مسائل فرهنگی هم تاثیر پذیر ازکتاب و کتابخوانی است؛ ادامه داد: شهرداری ها بایستی نیم در صد حق فرهنگی را به کتابخانه های عمومی پرداخت کنند و اگر این مهم اتفاق افتاد، یقینا اولین کسی که از این هزینه بهره می برد، خود شهرداری ها هستند.

حسنی افزود:تفاوت امروز با ۳۰ سال قبل قابل مقایسه نیست،چرا که  امروز رعایت انضباط اجتماعی و آداب اجتماعی و هنجاری های اجتماعی که در جامعه ایجاد شده است، ناشی از همین رشد شعور اجتماعی و همچنین تحصیلات بالای اقشار مختلف مردم می باشد که از طریق آموزش و پرورش و دانشگاه ها و در کنار آن از طریق گسترش ارتباطات جمعی و رو آوردن مردم به کتاب و کتابخوانی حاصل شده است.

وی ادامه داد: نرخ رشد سواد جامعه با انضباط اجتماعی و توجه به هنجار ها و سنن اجتماعی یک رابطه همسو دارد و به همان نسبت که سطح تحصیلات جامعه افزایش پیدا می کند به همان نسبت هم می بینیم که آداب و فرهنگ و هنجار های اجتماعی هم رعایت می شود.

معاون استاندار فارس تاکید کرد:کتاب یعنی دانش،آگاهی، افزایش شعور اجتماعی و احترام متقابل ،احترام به آداب اجتماعی ،احترام به رفتار جامعه،احترام به فرهنگ غالب و ارزشهای دینی و اجتماعی است.

حسنی تاکید کرد: یکی از مظلومترین بخشهای جامعه ما همین بخش فرهنگی است و آنچنان که باید و شاید به آن توجه نمی شود و اگر هم توجه می شود و جایی هم هزینه می گردد، متولیان آگاهی بخشی و کسانی هم که در این حوزه زحمت می کشند نتایج کار و عملکردشان ملموس نیست.

 نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد:کسانی که در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش می کنند و جامعه را متحول می سازند ،قطعا کارشان بسیار با ارزش و قابل تقدیراست و اینجاست که ارزش  کتاب و کتابخوانی مشخص می شود.

حسنی بیان کرد:با توجه به محدودیت مالی و اعتباری که داریم ، اما بنده  و دیگر دستگاهای اجرایی شهرستان با حمایت های معنوی خود برای بستر سازی و زمینه سازی و کارهای فرهنگی بخصوص در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در خدمت هستیم و از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سعی کنیم همه ما در راه اعتلای فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی خودمان قدم برداریم.

خبرنگار: روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین