شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10
مسئول اداره توليدات دامي جهادکشاورزی لارستان خبر داد

پرورش 5 هزار قطعه بلدرچين در روستاي دنگز لارستان

میلاد لارستان: مسئول اداره توليدات دامي جهادکشاورزی لارستان، گفت: يك واحد پرورش بلدرچين با ظرفيت توليد ۵ هزار قطعه در هر دروه، در روستاي دنگز شهرستان لارستان در حال فعاليت است.

مسئول اداره توليدات دامي جهادکشاورزی لارستان، گفت: يك واحد پرورش بلدرچين با ظرفيت توليد ۵ هزار قطعه در هر دروه، در روستاي دنگز شهرستان لارستان در حال فعاليت است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی لارستان؛ غلامرضا صدیقی با بیان اینکه این واحد فعاليت خود را از سال ۱۳۹۰ و با ۵۰۰ قطعه بلدرچين آغاز كرده است، اظهار داشت: با گسترش فعاليتها توانسته است توليداتش را تا ۱۰ برابر افزايش دهد و علاوه بر توليد بلدرچين، جوجه يك روزه و بلدرچين مولد را نيز به فروش برساند.

وي افزود: بلدرچین پس از رسيدن به سن بلوغ به مدت يكسال تخم گذاري مي كند و متوسط تخمگذاری در اين مدت حدود ۲۰۰-۱۵۰ تخم خواهد بود.

مسئول اداره توليدات دامي جهادکشاورزی لارستان تصریح کرد: جوجه هاي به دست آمده پس از گذشت ۳۵ تا ۴۵ روز به وزن كشتار می رسند كه بسته به نوع و نژاد حدود ۱۴۰ تا ۲۲۰ گرم است.

صدیقی درباره خصوصیات پرنده بلدرچين، یادآور شد: این پرنده با جثه كوچك، رشد سريع، سن بلوغ جنسي و جسمي پائين، فاصله نسلي كوتاه، نياز كم به محيط پرورش از نظر مساحت، ميزان تخم گذاري و ويژگي هاي غذايي بالا، يكي از پر طرفدارترين رشته هاي زير شاخه پرورش طيور محسوب مي شود.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین