یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9
مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لارستان

رعایت نکردن کیفیت موجب هدرروی سرمایه اقتصادی می شود

میلاد لارستان: مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لارستان با تأکید بر اینکه رعایت نکردن کیفیت موجب هدرروی سرمایه اقتصادی می شود، گفت: عدم رعایت اصول کیفی خود عامل صرف وقت و هزینه دوباره برای جبران نواقص است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لارستان با تأکید بر اینکه رعایت نکردن کیفیت موجب هدرروی سرمایه اقتصادی می شود، گفت: عدم رعایت اصول کیفی خود عامل صرف وقت و هزینه دوباره برای جبران نواقص است.

به گزارش میلاد لارستان؛ صالح صادقی با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و خاک یکی از نهادهای کنترل کیفیت و خط مشی سازمان کنترل کیفیت و ارتقای سطح کیفی در پروژه های عمرانی و نظارت بر ساخت و ساز وظیفه آن است، اظهار داشت: در شهرستان لارستان تمام پروژه های عمرانی توسط آزمایشگاه فنی و خاک کنترل کیفی می شود.

وی با اشاره به اینکه این آزمایش ها در سه دسته پیش از احداث، حین و بعد از اجرا و بهره برداری پروژه ها دسته بندی می شود، افزود: آزمایش های پیش از اجرای پروژه مربوط به مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک زمین محل پروژه ها بوسیله تجهیزات حفاری آزمایشات صحرایی و نمونه برداری از اعماق مختلف زمین است که نتایج این بخش مانند تعیین ظرفیت باربری و تخمین نشست پی و دیگر پارامترهای مهندسان طراح در طراحی و پس سازی از آن استفاده می شود.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لارستان تصریح کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لارستان با سیاست ارائه و عرضه محصولات و خدمات مهندسی با کیفیت در زمینه بتن و خاک و آسفالت آزمایش های غیر مخرب و ژئوتکنیک و مکانیک سنگ به مشتریان با داشتن تیم های متخصص مهندسی و اجرایی در جهت برطرف ساختن مشکلات و معایب در پروژه ها با تکیه بر آیین نامه های معتبر مدیریت و برنامه ریزی خدمات تخصص و مشاوره ای می دهد.

صادقی با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لارستان بیشترین مسئولیت در بحث کیفیت پروژه های وزارت راه و شهرسازی را بر عهده دارد، ادامه داد: تمامی پروژه های شهرداری های لار، خور، گراش، خنج، لطیفی و اوز، انجام پروژه های ژئوتکنیک، آزمایش های کنترل جوش، آزمایش های کنترل کیفیت تمامی مصالح ساختمانی فیزیکی و شیمیایی، انجام پروژه های شرکت نفت مناطق مرکزی و همچنین کنترل کیفی پروژه های بنیاد مسکن و دهیاری ها و سازمان آب منطقه ای بخشی از فعالیت های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لارستان است.

وی ارتقای کیفیت پروژه های عمرانی را مهم دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا استانداردهای بین المللی و ملی و آئین نامه ها با تبیین مشخصات فنی مطلوب دستیابی به کیفیت مورد نظر را ممکن کرده است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک لارستان با تأکید بر اینکه رعایت نکردن کیفیت موجب هدرروی سرمایه اقتصادی می شود، گفت: عدم رعایت اصول کیفی خود عامل صرف وقت و هزینه دوباره برای جبران نواقص است.

این کارشناس با بیان اینکه با افزایش آگاهی عمومی و دانش آحاد مردم به گونه ای باید عمل شود که هیچکس بدون توجه به معیارهای کنترل کیفی به خود اجازه ساخت و ساز ندهد، یادآور شد: باید علاوه بر استفاده از مصالح در کنار یک مهندس ناظر از خدمات آزمایشگاه استفاده شود و آزمایش ها و داده های آزمایشگاهی باید در مستندات پروژه وجود داشته باشد و این مهم یک امر الزامی است.

منبع: خبرگزاری فارس

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین