جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17
در نشست رئیس ثبت احوال لارستان با نمایندگان مردم مطرح شد

از مزیت‌های کارت هوشمند ملی تا کاهش نسبی آمار طلاق

میلاد لارستان: مهمان ویژه‌ی چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان، مدیر ثبت احوال لارستان بود که قوانین و مسائل مربوط به این حوزه (در سطح کلان و هم در سطح شهرستان) را به‌طور کامل برای نمایندگان بخش‌ها و شهرها تشریح کرد.

میلاد لارستان: مهمان ویژه‌ی چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهرستان، مدیر ثبت احوال لارستان بود که قوانین و مسائل مربوط به این حوزه (در سطح کلان و هم در سطح شهرستان) را به‌طور کامل برای نمایندگان بخش‌ها و شهرها تشریح کرد.

عبدالعلی قائدی در این نشست ضمن تشکر از ایجاد فرصت دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان مردم، یکی از وظایف اساسی سازمان ثبت احوال را «پاسداری از اسناد هویتی افراد» عنوان کرد و افزود: از سال ۶۸ طرح پایگاه هویتی برای جمع‌آوری اطلاعات هویتی افراد در این سازمان آغاز شد و اکنون ۱۲۰ سازمان و نهاد به این پایگاه متصل هستند.

* درخواست برای ثبت نام کارت ملی هوشمند

رئیس ثبت احوال لارستان مأموریت این سازمان را ثبت وقایع چهارگانه‌ی تولد، مرگ، ازدواج و طلاق ذکر کرد و در ادامه با اشاره به طرح صدور کارت هوشمند ملی، گفت: این کارت‌های جدید ظرفیت ۵۴ کاربرد مختلف دارد که به مرور زمان اجرایی می‌شود. در حقیقت این کارت کامل‌ترین سند هویتی افراد خواهد شد که نیاز به دیگر اسناد و مدارک نخواهد داشت. وی از شوراها خواست تا ضمن آگاهی دادن به مردم، از آنان بخواهند در اسرع وقت برای صدور کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

وی با اشاره به وجود ۴ اداره و ۳ نمایندگی در شهرستان لارستان، تأکید کرد: در صورت حمایت شوراها، بخشداران، دهیاران و دیگر مسئولین و معتمدین، این آمادگی وجود دارد که ساختمان نمایندگی‌های بیرم، صحرای باغ و بنارویه را احداث کنیم تا بتوانند در این بخش‌ها خدمات بهتر و بیشتری ارائه دهند.

* کاهش آمار طلاق با اقدامات فرهنگی

قائدی ضمن بیان برخی آمار هویتی در سطح شهرستان، از بالا بودن آمار طلاق در منطقه ابراز نگرانی کرد و در عین حال افزود: از حدود سال ۱۳۸۰تاکنون تعداد ثبت طلاق در کل شهرستان به‌طور فزاینده بالا می‌رفت، اما بحمدالله نزدیک به یک سال است که با اقدامات فرهنگی انجام شده توسط نهادها و گروه‌ها، این آمار به حد قابل قبولی رسیده است. وی همچنین از شوراها خواست تا با ارتباط خوبی که با مردم دارند، برای کاهش بیشتر طلاق و افزایش ازدواج و پیوندهای محکم خانوادگی تلاش کنند.

* لزوم تعویض شناسنامه‌های قدیمی

رئیس ثبت احوال در مورد تعویض شناسنامه‌های قدیمی به مکانیزه هم توضیحاتی داد و از مزیت‌های این شناسنامه‌ها گفت؛ وی ضمن درخواست از مردم برای تعویض شناسنامه‌ی خود، تأکید کرد: در این اسناد سجلی که در سریع‌ترین زمان صادر می‌شود، امکان جعل و مخدوش کردن وجود ندارد.

در این نشست، پیش از صحبت‌های قائدی، رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان ضمن گرامی‌داشت نهم دی روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت»، هفته «ثبت احوال» را به مدیریت و کارکنان ثبت احوال تبریک گفت و اظهار داشت: در کنار اعلام همکاری و تعامل این شورا با مجموعه ثبت احوال لارستان، باید از ریاست محترم و کارکنان تلاشگر این اداره که حقیقتاً زحمات زیادی دارند، تقدیر کرد.

اعضای حاضر در جلسه نیز خواسته‌ها و سؤالات خود را با آقای قائدی مطرح کردند.

ساخت و تجهیز ساختمان برای نمایندگی‌های هر سه بخش، انجام کارهای ثبتیِ روستاهای بخش مرکزی به‌صورت گردشی و سیار، افزایش تعداد نیروها در بعضی نمایندگی‌ها و کاهش هزینه‌های کارت هوشمند ملی از خواسته‌هایی بود که نمایندگان شوراهای اسلامی بخش‌ها و شهرها با مدیر ثبت احوال لارستان در میان گذاشتند.

قائدی هم برای حل این مشکلات قول مساعد داد و برای برگزاری جلساتی مشترک در شهرها و روستاها با حضور مسئولان و معتمدان محلی اعلام آمادگی کرد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “از مزیت‌های کارت هوشمند ملی تا کاهش نسبی آمار طلاق”

  1. کارمند. اوزی گفت:

    از اقای. موحدی. به. سبب. پیگیری. استقرار. دادگاه. وثبت. اسناد. در بخش. اوز. قاطبه. مردم. اوز. از. ایشان. وسورای. شهرستان. لارستان. ممنون. هستند. فواید واریم. تا. پایان. سال. ارزوی. دیرینه. مردم. بر. اورده. نمایند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین