جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

تجلیل از تدوین گر لارستانی دو ونیم ملیارد واژه فارسی با حضور وزیر ارشاد

طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار فارس، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس از خدمات دکتر فرج‌الله خداپرستی، عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تجلیل شد.

طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار فارس، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی، مدیر کل ارشاد فارس، رئیس مرکز اسلامی فاطمیه شهرستان مُهر  از خدمات دکتر فرج‌الله خداپرستی، عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی تجلیل شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، تقدیر از دکتر فرج الله خدا پرستی  پایان بخش آیین گشایش همایش ملی زبان و هویت در شیراز بود.

434789_orig

این پژوهشگر که مجموعه کتاب عظیم پیکره زبان فارسی را در حال تدوین دارد گفت: بیش از ٢ ملیارد و ششصد میلیون واژه فارسی در این مجلد گنجانده شده دارد.

فرج‌الله خداپرستی، عضو لارستانی وابسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی از خلق ایده پیکره زبان فارسی سخن گفت و افزود: در این پیکره زبانی توانمندی‌های زبان فارسی با ٢ میلیارد و ٦٠٠ میلیون واژه نشان داده شده است.

وی با بیان اینکه زبان علاوه بر نقش ارتباطی نقش هویتی نیز دارد، خاطرنشان کرد: زبان پدیده‌ای زنده و تاثیرگذار است که همواره مورد تهدید و تخریب قرار می‌گیرد و به همان نسبت به حکم زایایی می‌تواند مورد گسترش قرار گیرد.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین