یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۹ق.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس

علما در مسائل تفرقه افکن شبکه های ماهواره ای روشنگری کنند

میلاد لارستان: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس با اشاره به شبکه های ماهواره ای که بنام شیعه و سنی بر مسائل تفرقه افکن دامن می زنند، گفت: این مسائل بر روی جوانان تاثیر منفی می گذارد و به همین دلیل علما می بایست بیش از پیش احساس وظیفه و روشنگری کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس با اشاره به شبکه های ماهواره ای که بنام شیعه و سنی بر مسائل تفرقه افکن دامن می زنند، گفت: این مسائل بر روی جوانان تاثیر منفی می گذارد و به همین دلیل علما می بایست بیش از پیش احساس وظیفه و روشنگری کنند.

به گزارش میلاد لارستان؛ حجت الاسلام عبدالرسول بینازاده در چهارمین همایش ائمه جمعه و جماعت، علما و روحانیون اهل سنت استان فارس که در سالن شهید امامی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سیاست کلی استان فارس بر این است که بنا بر احتیاط نباید اتباع دیگر کشورها بعنوان امام جماعت در مساجد انتخاب شوند.

وی با اشاره به شبکه های ماهواره ای که بنام شیعه و سنی بر مسائل تفرقه افکن دامن می زنند، افزود: این مسائل بر روی جوانان تاثیر منفی می گذارد و به همین دلیل علما می بایست بیش از پیش احساس وظیفه و روشنگری کنند زیرا این شبکه ها خیرخواه نیستند و نباید اجازه داد باعث تفرقه بین مسلمین شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان فارس با بیان اینکه کار تعمیر و توسعه مساجد خوب و با ثواب است، تأکید کرد: می بایست در این مورد با برنامه ریزی ورود پیدا کرد زیرا در برخی مواقع در جایی که تراکم کمی دارد چند مسجد و جایی که وسعت زیادی دارد حتی یک مسجد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه باید در مسجد سازی نیز برنامه ریزی وجود داشته باشد تا کارها بصورت منظم پیش برود، ادامه داد: در شورای مساجد استان فارس که از اهالی شیعه و سنی در آن قرار دارند سعی بر برنامه ریزی ساخت مساجد و کنترل آنها می شود.

بینازاده با اشاره به اینکه خطبه های نماز جمعه با تمام قداستی که دارد می بایست آسیب شناسی شود، یادآور شد: می بایست میزان سازندگی و بار علمی خطبه های نماز جمعه سنجیده شود که در وحله اول این وظیفه خود امام جمعه است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین