یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3
مدیر مجتمع علوم دینی امام شافعی اوز

نزاع بین جوامع اسلامی از جهل امت به وجود می آید

میلاد لارستان: مدیر مجتمع علوم دینی امام شافعی اوز با اشاره به اینکه با بندگی و بینش و تقوا می توان به وحدت اسلامی دست یافت، گفت: آنچه که می تواند تقوا و وحدت را از بین ببرد نزاع بین جوامع اسلامی است و این نزاع نیز از جهل امت به وجود می آید.

مدیر مجتمع علوم دینی امام شافعی اوز با اشاره به اینکه با بندگی و بینش و تقوا می توان به وحدت اسلامی دست یافت، گفت: آنچه که می تواند تقوا و وحدت را از بین ببرد نزاع بین جوامع اسلامی است و این نزاع نیز از جهل امت به وجود می آید.

به گزارش میلاد لارستان؛ شیخ محمدصالح انصاری در چهارمین همایش ائمه جمعه و جماعت، علما و روحانیون اهل سنت استان فارس که در سالن شهید امامی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، وحدت اسلامی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت:  همه باید برای حفظ آن چاره اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه هر عالم دینی و هر انسان مسلمانی باید در حد خود این وظیفه را انجام دهد، افزود: بنا به آیات قرآن و روایات وحدت اسلامی دشمنان برای از بین بردن وحدت اسلامی دست بکار شده اند.

مدیر مجتمع علوم دینی امام شافعی اوز با اشاره به اینکه با بندگی و بینش و تقوا می توان به وحدت اسلامی دست یافت، تصریح کرد: آنچه که می تواند تقوا و وحدت را از بین ببرد نزاع بین جوامع اسلامی است و این نزاع نیز از جهل امت به وجود می آید.

وی با بیان اینکه هر جایی که جهل باشد طغیان نیز به وجود می آید، ادامه داد: کسی که دارای جهل باشد خود را بی نیاز از خدا می داند و این افراد دارای علم نیستند پس باید علم و عمل  و خداپرستی و معنویت کنار هم قرار گیرد تا انسان بتواند با دیگران زندگی مسالمت آمیزی داشته باشد و هرچند این انسانها دارای یک دین و مذهب هم نباشند اما طبق آیات قرآن برادر یکدیگرند.

انصاری با بیان اینکه علمی در مورد علما دارای ارزش است که دارای خشیه باشد و میتواند عالم مردم را بسوی وحدت دعوت کند، یادآور شد: آنجا که عالم دارای خشیه شد او یک الگو برای جامعه می شود و مسیری برای نوجوانان و جوانان می شود.

وی با اشاره به اینکه در جهان هیچ عالم و دانشمندی نداریم که به کشتار جوانان و مسلمانان و فتوا بدهد، تصریح کرد: این اتفاقاتی که می افتد افراد از اینترنت و ماهواره اطلاعات خود را دریافت می کنند.

مدیر مجتمع علوم دینی امام شافعی اوز بیان کرد: جوانی که علم خود را از ماهواره و اینترنت می گیرد و مرجعیتی بجز علما برای خود می گیرد به زن و فرزند و مردم فکر نمی کند و گروهی را درست و بقیه را مشرک می داند و در صدد حذف آنها بر می آید که این ریشه بر جهل افراد دارد.

وی در پایان تأکید کرد: علما باید دارای بصیرت باشند که این امر باعث ایجاد تقوا در آنها می شود.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین