سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 33 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

لارستان میزبان مسابقات قرآن اهل سنت فارس

مرحله نیمه نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه طلاب، روحانیان و مدرسین اهل سنت استان فارس در لارستان آغاز شد.

مرحله نیمه نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه طلاب، روحانیان و مدرسین اهل سنت استان فارس در لارستان آغاز شد. رسول طهمورث‌پور، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس  از آغاز مرحله نیمه نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن ویژه طلاب، روحانیان و مدرسین اهل سنت این استان خبر داد و گفت: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه ۱۹۰ نفر در این مسابقات به رقابت می‌پردازند، افزود: از این تعداد ۱۴۰ نفر آقا و ۵۰ نفر نیز را قرآنیان بانو تشكیل می‌دهند كه در رشته‌های حفظ ۳، ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و كل قرآن و همچنین قرائت تحقیق و ترتیل و مفاهیم قرآن به رقابت می‌پردازند. طهمورث‌پور با یادآوری اینكه این مسابقات هر ساله در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می‌شود، گفت: مرحله مقدماتی در تمام مدارس دینی اهل سنت در كشور برگزار می‌شود كه این مرحله در پاییز امسال در ۸ مدرسه دینی اهل سنت استان فارس نیز برگزار شد.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس ادامه داد: مرحله نیمه نهایی شامل برگزیدگان مرحله مقدماتی است كه در واقع همان مرحله استانی مسابقات تلقی می‌شود و در آن برگزیدگان طبق سهمیه‌بندی به مرحله كشوری اعزام می‌شود كه امسال سهمیه استان فارس در هر رشته ۲ نفر است البته در صورتی كه این برگزیدگان حد نصاب امتیاز را كسب كرده باشند.

طهمورث‌پور با بیان اینكه تقریباً ۵۰۰ نفر در مرحله مقدماتی این مسابقات در سال جاری مشاركت كرده‌اند، گفت: مرحله كشوری این مسابقات اردیبهشت‌ماه سال آینده و به میزبانی یكی از استان‌های تلفیقی یعنی استان‌هایی كه دارای مسلمانان شیعه و سنی هستند، برگزار خواهد شد كه استان فارس نیز یكی از این گزینه‌هاست.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایکنا، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس همچنین از قضاوت ۶ داور در این مسابقات خبر داد و گفت: ۴ داور آقا به نام‌های سعید زكی‌لو، امیر فتح‌پور، سیدرضا نجیبی و محمدرضا محمدیان در مسابقات حضور دارند و همچنین ۲ نفر نیز داور بانو به نام‌های بيابانگرد و محتشم‌زاده در این مسابقات به قضاوت می‌پردازند.

عکس: آرشیو

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین