جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
مدیر جهادکشاورزی لارستان

صنایع فرآوری محصول گوجه فرنگی در لارستان ایجاد شود

میلاد لارستان: مدیر جهادکشاورزی لارستان با توصیه به سرمایه داران برای ایجاد صنایع فرآوری محصول گوجه فرنگی در لارستان، گفت: با توجه به وفور تولید گوجه فرنگی در استان های جنوبی، سرمایه گذاری در زمینه احداث کارخانجات تهیه رب گوجه فرنگی و دیگر مشتقات آن در لارستان می تواند سودآور باشد.

مدیر جهادکشاورزی لارستان با توصیه به سرمایه داران برای ایجاد صنایع فرآوری محصول گوجه فرنگی در لارستان، گفت: با توجه به وفور تولید گوجه فرنگی در استان های جنوبی، سرمایه گذاری در زمینه احداث کارخانجات تهیه رب گوجه فرنگی و دیگر مشتقات آن در لارستان می تواند سودآور باشد.

فرزاد قاسمی در گفت و گو با خبرنگار میلاد لارستان با اشاره به اینکه ۶۵۰ هکتار از زمین های این شهرستان به کشت محصول گوجه فرنگی اختصاص دارد، اظهار داشت: به طور میانگین از هر هکتار ۳۰ تُن گوجه فرنگی در لارستان برداشت می شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود در مجموع از سطح زمین های کشاورزی لارستان ۲۰ هزار تُن گوجه فرنگی برداشت شود، افزود: ۲ و نیم درصد این محصول در واحدهای گلخانه ای لارستان تولید و برداشت می شود.

مدیر جهادکشاورزی لارستان، درباره علت فراوانی محصول گوجه فرنگی در بازار و پایین بودن قیمت، تصریح کرد: همزمانی کشت محصول گوجه فرنگی در چند استان جنوبی مثل هرمزگان، فارس، بوشهر و همچنین سطح زیرکشت زیاد این محصول باعث فراوانی و به تبع آن کاهش نرخ فروش شده است.

معاون جهادکشاورزی فارس درخصوص راهکار این نهاد برای جلوگیری از ضرر کشاورزان با توجه به کاهش تقاضای خرید و فاسد شدن محصول در زمین های کشاورزی، گفت: دو راهکار تنظیم قرارداد رعایت سطح زیرکشت با کشاورزان که در شهرستان لارستان انجام می شود و همچنین خرید تضمینی محصول گوجه فرنگی توسط تعاونی روستایی می تواند مانع بروز چنین مشکلاتی شود.

وی با توصیه به سرمایه داران برای ایجاد صنایع فرآوری محصول گوجه فرنگی در لارستان، ادامه داد: با توجه به وفور تولید گوجه فرنگی در استان های جنوبی، سرمایه گذاری در زمینه احداث کارخانجات تهیه رب گوجه فرنگی و دیگر مشتقات آن در لارستان می تواند سودآور باشد.

قاسمی در پایان ابراز امیدواری کرد قرارداد تنظیم سطح زیرکشت در استانهای بوشهر، خوزستان و هرمزگان به طور کامل اجرایی شود تا با معضل افزایش تولید مقابله کرد و از طرفی شرایط لازم جهت توسعه فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی در مناطق گوجه خیز فراهم شود.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین