پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

هر شهروند یک درخت!+عکس و پیشنهادها

هر شهروند می بایست با کاشت درخت در سرسبزی و زیبایی شهر خود سهیم باشد.

هر شهروند می بایست با کاشت درخت در سرسبزی و زیبایی شهر خود سهیم باشد.

میلاد لارستان: کاشت درخت یکی از کارهایی است که هم به لحاظ شرعی و هم به جهت عقلی به آن تأکید فراوان شده است.

کاشت درخت می تواند باعث زیبایی، سرسبزی، خوش آب و هوایی، تأثیر در شادابی روحی و دهها ثمره دیگر برای هر موجود زنده ای شود.

همه می دانیم که به لحاظ قانونی وظیفه تولید، کاشت و نگهداری درخت برعهده ارگان هایی همچون منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداری ها و غیره واگذار شده است اما آنچه را باید مدنظر داشت این است که با توجه به محدودیت های مالی، انسانی و غیره، توسعه فضای سبز نیازمند مشارکت همگانی در همگامی با مسئولین است.

همه ما به زعم امکانات، فرصت ها و توانمندی های خود می توانیم به نوعی در امر ترویج کاشت درخت و بهره گیری از ثمرات مادی و معنوی آن سهیم باشیم.

شاید این سوال در ذهن متبادر شود که چگونه و در کجا می توانیم سهم خود را به عنوان یک شهروند در زمینه درختکاری ایفا کنیم.

در زیر با استفاده از تعدادی عکس مکان هایی که قابلیت کاشت درخت با امکان رسیدگی آسان وجود دارد، برای شهروندان پیشنهاد می شود و امید است که همه ما در این کار بزرگ سهیم شویم.

در حال حاضر جمع زیادی از مردم لارستان در آپارتمان ها زندگی می کنند که خوشبختانه با پیش بینی های صورت گرفته، در اغلب موارد پیاده روهایی وسیع یا بلوارهایی عریض برای انها در نظر گرفته شده است که متأسفانه با وجود گذشت چندین سال از زمان بهره برداری هنوز هیچگونه بهره برداری بهینه ای از آنها نشده است.

می توان با کمی حوصله و با یک حرکت جمعی هماهنگ و منسجم با تهیه نهال هایی از مثمر یا غیرمثمر از نهالستان های سطح شهر یا حتی ادارات مثل شهرداری یا منابع طبیعی صدها درخت در پیاده روها یا بولوارها غرس کرد که با یک حساب سرانگشتی در هر بلوک ۴ واحدی با احتساب ۱۰۰ واحد در یک منطقه می توان ۴۰۰ اصله نهال کاشت!!!

در خانه های ویلایی سطح شهر و به ویژه شهرجدید لار، با توجه به وجود حتی باغچه در جلوی هر منزل، متأسفانه هیچگونه درختی کاشته نشده است که می توان در یک پویش همگانی با عنوان «هر خانه یک درخت» در مدت زمان کوتاهی تمام خیابان های شهر را توسط صاحبان یا ساکنان منازل درختکاری کرد.

در روبروی اغلب مغازه های سطح شهر، باغچه هایی با طرح های زیبا در نظر گرفته شده که متأسفانه با بی اعتنایی مغازه داران محترم هیچ نوعی درختی کاشته نشده است!

برای آبیاری درختان غرس شده نیز می توان با برنامه و بدون هیچگونه سوء مصرفی اقدام کرد زیرا که هر یک از ما روزانه مقدار زیادی آب بدون حاوی مواد افزودنی را سرازیر چاه ها می کنیم و می توان با ذخیره آن در ظرفی مخصوص با استفاده بهینه از ان برای آبیاری درختان بهره گرفت.

رسیدگی به درختان، نیاز به صرف مدت زمان زیادی نیست و شاید در طول هفته ۲ تا ۳ بار ان هم به مدت چند دقیقه وقت نیاز باشد!

524

522

521

520

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۰ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “هر شهروند یک درخت!+عکس و پیشنهادها”

  1. محمد آوازه گفت:

    با سلام و خسته نباشید، بنده شخصا به نمایندگی از انجمن دوستداران محیط زیست لارستان واسه همین مکانی که در واقع بلوار شهرک اندیشه هست با شهرداری نامه نگاری کردم که گفتن به دلیل وجود دکل فشار قوی نمیشه درخت کاشت و نابود میشه

  2. مصباح گفت:

    باسلام میشود همانگونه که شهرداری تدابیر سخت گیرانه جهت ساخت سطل زباله و باغچه در پیاده رو ، منازل نوساز دارد و درغیر اینصورت گواهی پایان کار به مالک داده نمیشود .برنامه ای برای کاشت نهال درخت نیز در این باغچه ها در دستور کار قرار گیرد

  3. روح الله گفت:

    ممنون بابت مطلب خوبتون . من قبلا در سایتهای مختلف طرح نهصت درختکاری بصورت نظر در سایتهای مختلف لارستان ارسال کردم . در مورد درختکاری جلو مغازها. مغازه دارها بخاطر دید مغازه شون خراب نشه درختا رو میبرند . لنظرم باید این طرح از مدرسه شروع بشه ، هر دانش آموزموظف باشه جلو در خونه شون درخت بکاره و آموزش بدن که درخت در زیبایی شهر و بهترشدن هوا چقدر تأثیر میزاره.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین