شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۹ب.ظ
::آخرین مطلب 24 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

چعفرپور:ادغام حوزه‌های ورزش و جوانان کارشناسی نبود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ادغام حوزه‌های ورزش و جوانان کارشناسی نبود، معتقد است احیای سازمان ملی جوانان به ساختاری مشرف بر دستگاه‌های اجرایی دیگر نیاز دارد….

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ادغام حوزه‌های ورزش و جوانان کارشناسی نبود، معتقد است احیای سازمان ملی جوانان به ساختاری مشرف بر دستگاه‌های اجرایی دیگر نیاز دارد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خانه ملت جمشید جعفرپور با اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر احیای سازمان ملی جوانان، گفت: از زمانی که در یک فرایند کارشناسی نشده، بحث ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی مطرح و تبدیل به یک ساختار اجرایی به اسم وزارتخانه شد، آنچه از عملکرد این مجموعه ترکیبی دیده می‌شود، موفقیت‌آمیز نبوده است.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: یک بخش از دلایل ناموفق بودن ادغام این دو مجموعه به این دلیل بود که در آن، یک مجموعه چارچوب‌دار مشخص به اسم ورزش و یک مجموعه بی‌حد و مرز به اسم جوانان داشتیم و به شکل طبیعی هر کس که مسئول هر دوی آنها می‌شد، سراغ آن بخش معین، مشخص و چارچوب‌دار آن می‌رفت لذا مسئله جوانان بدون توجه رها شده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بسیاری از سوالاتی که در طول این چندسال از وزیر ورزش و جوانان شده درباره حوزه جوانان بوده است، تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان به لحاظ اجرایی، ضمن اینکه وظیفه‌مند بوده، اختیاراتی نیز نداشته است اما در طول مجلس نهم و حتی در مجلس فعلی، شاهد این بودیم که این گونه سوالات مطرح می‌شد و مسئله‌ای مثل جوانان در یک ساختاری مثل وزارتخانه قابل پیگیری و حل و فصل نیست.

نایب رییس کمیته ارشاد، تبلیغات اسلامی و گردشگری کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه بحث احیای سازمان ملی جوانان به لحاظ کارشناسی، کار درستی است، خاطر نشان کرد: احیای سازمان ملی جوانان یک ساختار و ستادی در حد معاونت رئیس جمهور می‌تواند اشرافی بر دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.
جعفرپور ادامه داد: وزیر ورزش از لحاظ ساختاری در آن حدی نیست که به وزرای دیگر بخواهد امر و نهی کند، دستور دهد و هماهنگ کند اما معاون رئیس جمهور به لحاظ مرتبه‌ای می‌تواند این کار را انجام دهد؛ امیدواریم این کار به سامان برسد و سازمان ملی جوانانی که تشکیل خواهد شد به شکل منسجم بتواند مسائل جوانان را در حوزه‌ها و دستگاه‌های مختلف پیگیری کند.

عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی کشور در مورد احیای سازمان ملی جوانان و کمک به رفع مشکلات جوانان گفت: صِرف تشکیل سازمان ملی جوانان مشکلات جوانان حل نمی‌شود؛ سازمان ملی جوانان ستادی است که باید دستگاه‌ها را هماهنگ کند یعنی برای محقق شدن این امر باید در کلیت و ذهنیت نظام اعم از دولت و مجلس اتفاق بیفتد و در درون دولت نیز همه دستگاه‌هایی که به نحوی با مسائل جوانان ارتباط دارند، خود را موظف به پیگیری مسائل جوانان بدانند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: جوانان مسائل مختلفی از جمله اشتغال، تحصیل، ازدواج، مسکن و … دارند که در دستگاه‌های مختلف است و دولت باید مسئله جوانان را در اولویت کار خود قرار دهد و به وزرای حوزه‌های مختلف نیز این اهمییت را تکلیف کند و سازمان ملی جوانان نیز ذهنیت دولت را پیگیری و سازماندهی کند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین