پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

 تاکید فرماندار بر وجود تقویم فرهنگی ایام سال و لزوم بستر سازی ایجاد اشتغال 

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت:کار فرهنگی یک شبه نتیجه نمی دهدد، بلکه با مرور زمان و بصورت تدریجی تأثیر خود را می گذارد  و در درون جامعه نهادینه…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان گفت:کار فرهنگی یک شبه نتیجه نمی دهدد، بلکه با مرور زمان و بصورت تدریجی تأثیر خود را می گذارد  و در درون جامعه نهادینه می گردد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛جلیل حسنی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سخنانی  با بیان اینکه فرهنگ سازی اولین قدم برای رشد تولید ملی و ایجاد اشتغال است، اظهار داشت:یکی از بناهای اصلی و بستر اصلی فرهنگ سازی، ایجاد اشتغال و رشد تولید در جامعه است.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه کم کاری یا به عبارت دیگر پایین بودن میزان کارمفید در ایران، یکی از معضل هایی است که نظام اداری کشور با آن رو به روست،افزود: این امر سبب شده است که میزان بهره وری و فرهنک کاردر کشور به شدت پایین باشد.

حسنی تصریح کرد: وجدان کاری، کار مفید در طول روز در ادارات و بالا بردن زمان کاری کارمندان از جمله مواردی است که به شدت می تواند بر کارایی سیستم اداری  ما اثر بگذارد و در تداوم آن بر کارآمدی قوای مختلف و در نهایت کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی تأثیر گذار باشد.

فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: کار فرهنگی یک شبه نتیجه نمی دهد بلکه با مرور زمان و بصورت تدریجی تأثیر خود را می گذارد  و در درون جامعه نهادینه می گردد.

 وی با بیان اینکه همه بایستی بر روی مؤلفه های اشتغال و تولید، کار و برنامه ریزی نماییم؛ افزود: البته موارد مشهود دیگری هم داریم و بسیاری از موارد از گذشته بوده و ادامه خواهد داشت چه  آنهایی که هنجارند و چه آنهایی که ناهنجارند.بنابراین ما بعنوان متولیان امور در شهرستان، شاید نتوانیم در یک محدوده ی زمانی کوتاه بسیاری از ان ناهنجاریها را از جامعه حذف کنیم که در این راستا همراهی مردم و هماهنگی و همگامی همه ارکان نظام و بهتر از همه تودة مردم نیاز است که با ما همراهی خوب داشته باشند، تا این اقدامات را بصورت کامل انجام بدهیم تا به کمک خداوند متعال ارزشها تقویت و ناهنجاریها به تدریج تضعیف و نابود بشوند.

نماینده عالی دولت در شهرستان ادامه داد: بسیاری از مواردی که الان از نظر ما یک نوع ناهنجاری فرهنگی است در گذشته بعنوان یک فرهنگ غالب در بین ما وجود داشت که اینها با کار فرهنگی و بصورت تدریجی و با الگوسازی و با رفتارهایی که از شخصیت های ممتاز جامعه سر زد،ناهنجاریهایی از جامعه ما حذف شد.

حسنی با بیان اینکه در حال حاضر در موضوع اشتغال و تولید اقداماتی را در حال انجام داریم؛خاطر نشان کرد: ما در بسیاری از موارد نباید نگاهمان به دستورات بالادستی باشد ،بلکه متناسب با توان ، مشارکت و با استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای مردم، برای ایجاد تولید و سرمایه گذاری و برای بهبود وضعیت اشتغال شهرستان تلاش کرد و در این خصوص همه بایستی  با هم همفکر بشویم و اقداماتی را در شهرستان انجام دهیم.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: برای این که بتوانیم اشتغال و تولید را تحقق ببخشیم  و حداقل اگر بالاتر از میانگین کشوری  این مهم را در شهرستان به جلو نبریم کمتر از میانگین کشوری هم نباشد.بنابراین بایستی همه همت نماییم و بخصوص شورای فرهنگی عمومی شهرستان ، بعنوان بستر ساز این قضیه، بیشتر وقت بگذارد،کما اینکه تمام تأکید ما بر این است که از ظرفیت های دولتی حداکثر استفاده کنیم و این ظرفیت های شهرستان را به این ظرفیت اداری بیفزاییم تا بتوانیم کار مفیدی در این راستا انجام بدهیم.

حسنی در پایان سخنانش  با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی بایستی تقویم ایام سال را داشته باشد،گفت:داشتن تقویم سالانه باعث می شود که  تمام برنامه های فرهنگی و ملی متناسب با ایام سال در سطح شهرستان بصورت منظم اجرا  شود و یک نظم خاصی به خود بگیرد.

پیش از این نیز حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لارستان و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و سید علی اصغر رفعت حقیقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ایراد سخن پرداختند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین