پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷ب.ظ
::آخرین مطلب 22 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی لارستان

چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی لارستان با حضور رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، برگزار شد. چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان در تاریخ پنجشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۲در دفتر امام جمعه…

چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی لارستان با حضور رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، برگزار شد.

چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان در تاریخ پنجشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۲در دفتر امام جمعه شهر لار برگزار شد. در این مراسم که با حضور رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، آیت اله سید صمصام الدین قوامی برگزار شد؛ پس از تلاوت قرآن و ارایه گزارش فعالیتهای شورای فرهنگ عمومی شهرستان، حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم، امام جمعه شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضران اظهار داشت، حوادث آبان ماه سال۱۴۰۱ ،اغتشاشات تلنگری بود به مسولین و دلسوزان نظام که غفلت از تربیت و پرورش عمومی قابل پذیرش نیست و دشمن از این غفلت بهره خود را خواهد برد، از همین رو نیازمند تغییر رویکرد در تربیت و پرورش عمومی در سطح جامعه هستیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی لارستان افزود در سطح شهرستان نیز وجود برخی آسیبهای اجتماعی و طلاق که موجب رنجش عمومی است و در شان مردم ولایت مدار لارستان نیست، در کنار مساله ای که ذکر شد، ضرورت بهره مندی مدیران فرهنگی شهرستان از دیدگاه و نظریه آیت اله قوامی، در تحقق حکمرانی ولایی در سطح شهرستان را گوشزد کرد و افزود بر همین اساس، با رویکرد شناسایی مساجد فعال، در راستای فعال شدن مساجد در سطح محلات شهر لار و تشکیل گروه های محله محور در شناسایی و حل مشکلات با حضور، همکاری و پیگیری مردم با محوریت مساجد و روحانی(امام محله) در دستور کار اقدامات فرهنگی مسولان شهر است.

 

در ادامه این مراسم، آیت اله قوامی نویسنده کتاب برگزیده سال حوزه و مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، ضمن معرفی بنیاد و فعالیتهای صورت گرفته در آن و تالیف کتب و مقالات علمی و تربیت نیروی انسانی متخصص در سطح دکتری و پسا دکتری مورد تایید مراکز دانشگاهی و حوزوی بر اساس معیارهای مدیریت دینی برگرفته از قرآن و سنت اظهار داشت؛ مرکز اتحاد امامت و اَمارت بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، در راستای عملی ساختن علوم به دست آمده در عرصه مدیریت اسلامی، در سطح جامعه فعالیت می کند.

 

وی نظریه اتحاد امامت و امارت را ثمره غدیر خم دانست که با برپایی نظام ولایی و حضور و حمایت مداوم مردم در انقلاب جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است. ایشان در تشریح نظریه، اظهار داشت چنان که در سطح کلان کشور سه قوه در حال مدیریت و پیش برد امور جهت حل مشکلات مردم و رسیدن به تعالی مورد نظر دین هستند، ضرورت دارد، در هر استان نیز ترکیبی از قوای سه گانه مدیریت کشور وجود داشته باشد، تا با هم اندیشی و هم افزایی در طول جلسات کلان کشوری، مسایل و مشکلات عمومی مردم در سطح استانی نیز بهتر دیده شود و چاره اندیشی سریع تر صورت پذیرد. چرا که قیام بر اساس اعتقادات و فدا کردن جان در همین راه، ضرورت تشکیل نظام حکومتی در سطح عمل مطابق با همان باور را امری عقلانی و منطقی جلوه می دهد تا در تمام مراحل باورداشت توحید و نظام ولایی کارگر باشد و فرهنگ سازمانی و رفتار سازمانی کارگزاران بر اساس ارشاد و راهبری امام صورت پذیرد و حرکت عمومی جامعه بر این اساس به سمت و سوی توحید قرار بگیرد.

 

قوامی افزود، این نظریه در سطح کشور در برخی دستگاهها و استان ها به صورت عملی در حال اجراست و نمونه آن قرارگاه پیشرفت و آبادانی روستاست که با اردوهای جهادی و تلاش خالصانه نیروهای بسیج و سایر ارگانها به امامت و راهبری، امام روستا، مشکلات و مسایل عمومی روستاهای کشور با قرارگرفتن در شبکه امارت اسلامی و حکمرانی ولایی با سرعت و دقت بیشتری در حال مرتفع شدن است. این مهم با قرار گرفتن سه قوه مدیریتی در روستاها محقق شده است، لکن در سطح شهرها نیاز به جبران عقب ماندگی احساس می شود.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی گفت: با ابتکار سازمان تبلیغات اسلامی، در استقرار امام محله در بخش های مختلف شهر نیز، این نوع حکمرانی ولایی به وجود خواهد آمد که با هم فکری و هم افزایی عمومی در کنار امکانات و توانمندیهای ارگانهای دولتی، امام محله در حل مشکلات و رفع محرومیتها … نقشی فعال خواهد داشت. ائمه محلات در شهرها با اتصال به امام جمعه شبکه ولایی در راستای منویات امام جامعه را تشکیل خواهند داد، بر اساس این نظریه ماموم به امت تبدیل می شود و به برکت شبکه حکمرانی ولایی، حضور مردم در اداره و مدیریت کشور، گره های بزرگ را باز نموده و زمینه ساز ظهور خواهد بود، به اذن الله. آیت اله قوامی همچنین خبر از تاسیس رشته مدیریت محله در دانشگاه علمی کاربردی دادند که تا سطح کارشناسی تدریس خواهد شد.

گفتنی است آزمونه امام محلات، در شهر لار پنج امام است. که در آن شهردار، ریاست شورا و رییس دادگستری نیز هر کدام نمایندگان خود را در محلات، به امام جمعه معرفی می کنند و نظام ولایی حکمرانی را شکل می دهند. با تشکیل شورای محلی با رای مستقیم مردم، ۵ نفر برای آینده محله نظریه پردازی و آینده نگری می کنند.

پایان بخش نشست چهارم شورای فرهنگ عمومی شهرستان لار نیز صحبتهای داریوش دهقان، فرماندار ویژه لارستان بود. دهقان با بیان اینکه در سطح شهرستان، محور امام جمعه است، افزود حضور ایشان موجب افزایش همدلی و وحدت است و در سایه همین همدلی و اتحاد بهره وری افزایش می یابد. دهقان در ادامه گفت: سیری که جلسلات شورای فرهنگ عمومی لارستان در حال طی کردن آن است، می تواند با تلاش مدیران شهرستان، به الگویی کشوری تبدیل شود، چرا که بومی سازی برش استانی مهندسی فرهنگی، در سطح شهرستان گام سوم، مهندسی فرهنگی در کشور خواهد بود. دهقان نظریه اتحاد امامت و امارت را برطرف کننده، خلاء وجود مدیران و کارگزاران انقلابی هماهنگ با آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی دانست و خواستار تعریف ساختار و تامین اعتبار در اسناد بالادستی جهت تحقق این مهم در سطح کشور شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۴ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲:۰۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    برادران گرامي ، امام جمعه محترم وفرماندار پرتلاش لطفا توجه كنيد البته با عرض معذرت وضعيت اقتصادي مردم بشدت بحراني است. گوشت كيلويي٤٠٠هزار تومان، مرغ كيلويي ١٠٠هزار تومان ويك كاسه متوسط ماست معمولي٣٠و٤٠هزارتومان است. تشكيل جلسات فرهنگي خوب است ولي وقتي شكم مردم خالي است چه مشكلي از مردم حل ميكند؟!؟ لطفا به داد مردم برسيد.يك جلسه دوسه ساعته تشكيل ميدهيدو روساي اكثر ادارات از كار بيكار مي كنيد و يقين داشته باشيد جز اتلاف وقت هيچ خروجي ندارد. لطفا سعي كنيد در بين مردم به معني واقعي باشيد

  2. حکایت شورای فرهنگ عمومی گفت:

    به فکر مردم. ومعیشت مردم. باشید. گرانی. بیداد می کند. جلساتی. برای مشکلات مردم. برگذار کنید جلسات. تشریفاتی دردی از مردم. وجوانان. بیکار. حل. نمی کند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین