جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

صادرات 50 تن گیاهان دارویی از فیروزآباد؛ قابل توجه مردم و جهاد کشاورزی لارستان!

۱۰ هزار نفر از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری فیروزآباد به کار تولید و فرآوری گیاهان دارویی اشتغال دارند.  مجتبی قاسم زاده، کارشناس گیاهان دارویی درباره کشت این محصولات در فیروزآباد،…

۱۰ هزار نفر از جمعیت ۱۲۰ هزار نفری فیروزآباد به کار تولید و فرآوری گیاهان دارویی اشتغال دارند.  مجتبی قاسم زاده، کارشناس گیاهان دارویی درباره کشت این محصولات در فیروزآباد، می گوید: «به دلیل اقلیم مناسب این منطقه، انواع گیاهان دارویی از دیرباز در فیروزآباد کشت می شده است. سالهاست که فیروزآباد را با گیاهان دارویی و عرقیات سنتی اش می شناسند. از سال های دور کشت گل محمدی، نسترن، کاسنی در فیروزآباد رواج داشته و در عین حال مردم از گیاهان دارویی خودرویی چون آویشن شیرازی، بادام کوهی و پسته وحشی نیز برای مصرف خوراکی و درمانی استفاده می کردند.»

به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس، او که همزمان تولید کننده و صادر کننده موفق گیاهان دارویی نیز هست، خاطر نشان می کند: «کسی که می خواهد وارد عرصه تولید گیاهان دارویی شود، نیازمند برخورداری از سرمایه زیادی نیست و خیلی زود جواب می گیرد.

وی اظهار داشت:  در سال ۹۲ به همراه برادرم به شهرهای مختلف ایران رفتیم تا وضعیت کشت گیاهان دارایی را بررسی کنیم. در نهایت گیاه استویا، معروف به «شیرین برگ» یا «برگ عسلی» را یافتیم که بومی کشور پاراگوئه است. در حالی که استویا در پاراگوئه حداکثر ۱ متر رشد می کند، ما برای اولین بار در ایران در فضای باز فیروزآباد توانستیم استویا را کشت کنیم و جالب اینکه بیش از ۱ متر و ۳۰ سانتی متر رشد کرد. این مساله نشان می دهد که اقلیم فیروزآباد تا چه اندازه مستعد کشت گیاهان دارویی است.»

 

میلادلارستان: با توجه به نزدیکی به خلیج فارس، ایجاد چرخه تولید و بسته بندی و صادرات گیاهان دارویی در لارستان، بازار بسیار سودآوری در کشورهای حاشیه خلیج فارس را با خود به همراه دارد. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل….

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین