جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۶ق.ظ
::آخرین مطلب 18 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
یک کارشناس مذهبی در گفتگو با میلاد لارستان:

حجاب حکم خداست و به همه پرسی نیاز ندارد….

یک کارشناس مذهبی در مصاحبه اختصاصی با میلاد لارستان در خصوص مقوله حجاب اظهار داشت: حجاب، از آن نظر كه باعث در معرض قرار گرفتن آنچه در تملك يك مرد…

یک کارشناس مذهبی در مصاحبه اختصاصی با میلاد لارستان در خصوص مقوله حجاب اظهار داشت: حجاب، از آن نظر كه باعث در معرض قرار گرفتن آنچه در تملك يك مرد است به بيگانگان، حق‌الناس است و از آن نظر كه باعث سخيف و بي‌ارزش شدن فرمان خدا مي‌شود حق‌الله است.

همزمان با هفته حجاب و عفاف مصاحبه  با یکی از کارشناسان مذهبی را مرور مینماییم:

به گزارش میلادلارستان پروین مبارک دلیل اصلی کاهش روز به روز عفت در حیا در جامعه ایرانی و لارستانی را كاهش معرفت مردم نسبت به مقوله حياء در دين،‌ بالا رفتن تهور و جسارت در  زير پا گذاشتن فرمايشات معصومين(س) و بزرگان، كاهش ديد معادي، كاهش معرفت مردم به حدود و احكام الهي و نهایتاً بي‌غيرتي مردان دانسته و اظهار داشت: زن اگر نفس خود را در جهان نيابد، و نفهمد كيست و چه مسئوليتي دارد طبعاً به سوي عرضه كردن خود به جنس مخالف مي‌رود و دنياي ذائقه ساز و پرتنوع فعلي هم مدام اين جلوه‌ها را به چشم مردان (از نوع لاقيد) مي‌كشاند و خود عامل تشويق هرچه بيشتر بي‌حجابي مي‌شوند.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: عده ای معتقدند که با توجه به وجود مشکلات مختلف در کشور از دزدی و قاچاق مواد مخدر و حقوق های نجومی و مشکلات صنعت و اقتصاد کشور، مقوله حفظ حجاب آنچنان مشکل اصلی برای کشور محسوب نمی شود؛ اما به نظر من ما با حفظ حجاب و رعايت حريم نامحرم، انقلاب كرديم به نظر من  مقوله حجاب در ايجاد آرامش، فضاي امن جامعه بسيار موثر است .

وی افزود: اگر جوان بفهمد چرا به اين دنيا آمده، راه صحيح زندگي چيست، حساب و كتابي از تمام داشته‌هايش از او مي‌كشند، ديگر اين حسّ كرختي، باري به هر جهت، عدم مسئوليت از او رخت برمي‌بندد. چرا كه حضرت علي عليه‌السلام مي‌فرمايند: مَنْ اَطاعَ التَّواني ضَيِّعَ الحُقوق.

مبارک در پاسخ به این سوال که عده ای معتقدند بایستی برای مقوله عفاف و حجاب(خصوصا حجاب) در کشور مانند بسیاری مسائل دیگر یک همه پرسی برگزار نموده اظهار داشت: حجاب حكم خدا است و حکم خدا به همه پرسي نياز  ندارد و در صورت همه پرسی نوعي توهين محسوب میشود.

وی در پایان گفت: جهت تقویت مقوله حجاب در جامعه به نظر  من ما يك بار ديگر با جوانان پيوند بخوريم، به درون آنها برويم ولي مسلح به معرفت ديني، امام رضا عليه‌السلام مي‌فرمايد: لو علم الناس محاسن كلا منا لا تبعونا. بایستی از مدارس شروع كنيم و دل جوانان را بدست آوریم.

توضیح: بازنشر

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین