جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 10
یک گام دیگر در ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار:

لايحه ايجاد منطقه ويژه اقتصادي لار به مجلس رفت

لايحه ايجاد منطقه ويژه اقتصادي لار كه اخيرا در هيات دولت به تصويب رسيده بود، براي طي تشريفات قانوني به مجلس رفت. به گزارش میلادلارستان به نقل از پایگاه اطلاع…

لايحه ايجاد منطقه ويژه اقتصادي لار كه اخيرا در هيات دولت به تصويب رسيده بود، براي طي تشريفات قانوني به مجلس رفت.

به گزارش میلادلارستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از معاونت امور مجلس رياست جمهوري، دكتر روحاني رئيس جمهوري روز چهارشنبه اين لايحه را طي نامه اي براي دكتر لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ارسال كرد.

در ماده واحده اين لايحه آمده است: “به دولت اجازه داده مي شود در استان فارس منطقه ويژه اقتصادي لار را در محدوده اي كه به تصويب هيات وزيران مي رسد، ايجاد نمايد. منطقه ويژه ياد شده بر اساس قانون تشكيل و اداره مناطق ويژه اقتصادي جمهوري اسلامي ايران مصوب ۱۳۸۴ اداره خواهد شد.”

در مقدمه توجيهي اين لايحه نيز آمده است: يكي از ابزارهاي لازم براي توسعه صادرات و ايجاد اشتغال در كشور، كاهش موانع قانوني است كه اين امر از طريق تاسيس مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي ميسر است. لذا به منظور رفع موانع رشد و توسعه و ايجاد رونق اقتصادي در استان فارس، اين لايحه براي طي تشريفات قانوني تقديم مي شود.

رئيس جمهور همچنين لايحه موافقتنامه تشويق و حمايت متقابل از سرمايه گذاري بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري عراق” و لايحه يك فوريتي اصلاح بند (۲) ماده واحده قانون تسريع در امر تخليه و بارگيري كشتي ها در بنادر” را براي طي تشريفات قانوني به مجلس فرستاد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “لايحه ايجاد منطقه ويژه اقتصادي لار به مجلس رفت”

  1. مسلم گفت:

    واقعا عاليست کار نماينده محترم ،فقط خيلي خيلي عقب تر از جهرم و لامرد و فسا و …هستيم ،و الان يک خان از هزار خان رستم طي شده ،ساخت و ساز منطقه اقتصادي ،تامين اب و برق و گاز آن،همچنين حضور سرمايه گزار و ….

  2. محسن لار گفت:

    دکترجان تبریک

  3. عليرضا گفت:

    تشکر از مسوولين امر اميدوارم اين مصوبه منطقه ازاد و ويژه ي اقتصادي لار شود ،چرا که لار نسبت به جهرم در فاصله ي کمتري از دريا قرار داشته و فرقي مي بايست بين لار و جهرم در منطقه ويژه اقتصادي باشد

  4. حسین گفت:

    ببخشید ولی منطقه ویژه باید به دریا یا مرز وصل باشه تمام مناطق.ویژه کشور همینطورن..الان لار که چنین شرایطی رو نداره
    ========
    میلاد لارستان: دوست عزیز، شیراز هم دارای منطقه ویژه اقتصادی است .

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین