شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

۳ بنای تاریخی شهر لار با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال مرمت می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از آغاز عملیات مرمت خانه‌های تاریخی محمودی، مویدی و احیاء محوطه بنای باغ نشاط با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون…

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از آغاز عملیات مرمت خانه‌های تاریخی محمودی، مویدی و احیاء محوطه بنای باغ نشاط با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مصیب امیری با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به ضرورت احیا و حفاظت از خانه‌ها و بناهای تاریخی استان، این اداره کل از محل اعتبارات استانی و پایگاه میراث فرهنگی لارستان در سال ۹۶، اجرای عملیات مرمت خانه‌های تاریخی محمودی، مویدی و بنای تاریخی باغ نشاط را در دستورکار قرار داد.

وی گفت: از میزان اعتبار مورد اشاره میزان ۱ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال آن متعلق به مرمت دو خانه تاریخی محمودی و مویدی است که ۷۶۰ میلیون ریال آن توسط منابع استانی و پایگاه میراث فرهنگی لار و ۷۶۰ میلیون ریال دیگر آن بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین پایگاه میراث فرهنگی و شهرداری این شهرستان تامین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین به اعتبار تخصیص یافته برای احیاء محوطه باغ نشاط لارستان اشاره کرد و گفت: با اعتیار تخصیص یافته ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و پایگاه میراث فرهنگی لارستان، احیاء باغچه‌ها، تاسیسات و آبیاری درختان باغ با مبلغ ذکر شده، آغاز شده است.

امیری افزود: خانه تاریخی محمودی متعلق به دوره زندیه به شماره ۸۶۷۸ ، خانه تاریخی مویدی نیز متعلق به دوره قاجار به شماره ۱۲۶۸۸ و همچنین بنای تاریخی باغ نشاط مربوط به دوره افشاریان به شماره ۹۷۳ در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “۳ بنای تاریخی شهر لار با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال مرمت می‌شوند”

  1. عليرضا گفت:

    بازار قيصريه و قلعه اژدها پيکر چرا تو ليست نيستند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین