پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اعلام مشوق های سرمایه گذاری در بخش اوز توسط مسوولان ادارات لارستان

همایش سرمایه گذاری و اشتغال بخش اوز با حضور امام جمعه، فرماندار لارستان، سرمایه گذاران و جمعی از مسئولین شهرستان و بخش اوز در بخشداری این شهر برگزارشد. به گزارش…

همایش سرمایه گذاری و اشتغال بخش اوز با حضور امام جمعه، فرماندار لارستان، سرمایه گذاران و جمعی از مسئولین شهرستان و بخش اوز در بخشداری این شهر برگزارشد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اوز امروز؛ شیخ عبدالعزیز قاضی زاده امام جمعه اوز ضمن خوش آمد گویی ودعای خیر برای دست اندرکاران اشتغال و کار آفرینی گفت: در قرآن و احادیث بر تدبر در زمین و تلاش برای معیشت تاکید شده است.فرماندار لارستان: هنر ما باید این باشد که ایده و نظر به عمل تبدیل شود.

جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان ضمن تاکید بر تشریفاتی نبودن جلسات و داشتن خروجی، به ویژه این همایش گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاکید داریم که کارها به نتیجه برسد.

وی افزود: اولویت اول و آخر ما اشتغال و تولید است اما هنر ما باید این باشد که ایده و نظر به عمل تبدیل شود.

وی بخش اوز را از بخش های مطرح لارستان ارزیابی کرد و گفت: همان طور که بخش اوز در امور اجتماعی و فرهنگی در شهرستان و استان سرآمد است باید در زمینه تولید و اشتغال نیز حرف برای گفتن داشته باشد. با اشتغالزایی امید به آینده افزایش می یابد و از همه مسئولان به ویژه بخشدار تقاضا می کنیم که برای طرح های اشتغالزایی به صورت جدی وارد عمل شوند.

در این همایش تسهیلات و مشوق های سرمایه گذاری و اشتغالزایی از سوی روسای ادارات شهرستان اعلام گردید که گزیده ان ها به شرح زیر است:واگذاری زمین در شهرک صنعتی اوز با شرایط ویژه

مدیر شهرک های صنعتی لارستان از اختصاص زمین به متقاضیان به قیمت هر مترمربع ۴۷ هزار تومان با پرداخت ۵ درصد نقد و باقیمانده در اقساط ۴۸ ماهه خبر داد و افزود: براساس مصوبه جدید اگر متقاضی زمین در شهرک صنعتی در ۲ سال نسبت به اتمام پروژه اقدام کند ۸۰ درصد قیمت زمین بخشیده می شود.

ریاست اداره صنعت ، معدن و تجارت از همکاری با سرمایه گذاران در شهر و روستاها خبر داد.

قاسمی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که دبیر کارگروه اشتغال در شهرستان است گفت: در طرح کارانه اشتغال جوانان برای افراد ۱۵ تا ۲۳ سال و ۲۳تا ۳۵ سال شرایطی در نظر گرفته شده است که با ثبت نام در سایت کارورزی می توانند در موسساتی که کارفرما آمادگی خود را اعلام داشته، ثبت نام کرده و مشغول به کارشوند و از حقوق و بیمه برای مدت ۶ ماه بهره مند شوند و کار یاد بگیرند. کارفرمایان  این طرح نیز مشمول مزایایی می شوند.

کارفرمایانی که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی رابه خدمت بگیرند نیز از پرداخت بخشی از حق بیمه معاف بوده و می توانند از تسهیلات وام بدون بهره تا ۱۵ میلیون تومان بهره مند شوند.

برای روستاها نیز طرح دهکده مشاغل در نظر گرفته که روستاهای مجاور یکدیگرمی تواننند در یک روستا مشارکت کرده و نسبت به فروش محصولات خانگی خود اقدام کنند و از تسهیلات بهره مند شوند . وی گفت: ۷ روستا متقاضی این طرح هستند.

یادگار فرد رئیس فنی و حرفه ای لارستان از آمادگی این مرکز برای آموزش رایگان به جویندگان کار خبر داد و گفت: دراین مرکز علاوه بر آموزش رایگان خوابگاه برای اسکان علاقه مندان وجود دارد.

دلاور رئیس کمیته امدا د امام خمینی لارستان نیز گفت: در سال جاری اعتبارات کارآفرینی ۲ و نیم برابر افزایش یافته و به ۶ میلیارد تومان رسیده است اما استقبال مددجویان بخش اوز نسبت به سایر بخش ها کم است. وی افزود: ۸۰ درصد این اعتبارات به مددجویان تحت پوشش و ۲۰ درصد به نیازمندانی که تحت پوشش نیستند تعلق می کگیرد.

حاج حسینی سرپرست شعب بانک ملی شهرستان لارستان نیز از تعامل خوب بانک ملی با کمیته امداد و بهزیستی برای پرداخت تسهیلات به مددجویان خبر داد.

روسای جهاد کشاورزی، بیمه تامین اجتماعی و منابع طبیعی نیز آمادگی خود را برای همکاری در زمینه اشتغالزایی اعلام کردند.

علیپور معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری گفت: در حوزه جذب سرمایه گذاری، شناسایی اولویت ها و استخراج مشوق ها اقدام شده که دستورالعمل آن ها صادر شده است. وی از اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریالی برای طرح های سرمایه گذاری در کشور خبر داد و گفت: این اعتبار برای طرح هایی که نیاز به سرمایه در گردش دارند، طرح های توسعه ای و طرح های ایجادی اختصاص خواهد یافت.

آتش فراز بخشدار اوز نیز از اجرای طرح هایی مانند: پرورش زنبور در روستای هود، خیاطی ، پنل های خورشیدی در روستاها و اوز، بازارچه محلی برای روستاها، تهیه و بسته بندی شکر پنیر در روستای قلات، تولید مرغ محلی در روستاها، پرورش بلدرچین در بید شهر و شیرین سنتی در کهنه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در تلاش هستیم جلسات کار گروه اشتغال در روستاها با حضور روسای ادارات شهرستان تشکیل دهیم.

در ابتدای این همایش عبدالله ملکزاده دبیر کارگروه استغال و کار آفرینی بخش اوز گزارش کوتاهی از این کار گروه داد و گفت: دفتر این کارگروه در بخشداری اوز دایر و صبح ها باز است.

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین