پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تحقق کمتر از 37 درصد بودجه استان فارس

معاون عمرانی استانداری فارس، گفت: از اعتبارات مصوب شده استان فارس مصوب کمتر از ۳۷ درصد آن تحقق پیدا کرده و دلیل آن مشکلات اقتصادی است. به گزارش میلاد لارستان؛ ، در…

معاون عمرانی استانداری فارس، گفت: از اعتبارات مصوب شده استان فارس مصوب کمتر از ۳۷ درصد آن تحقق پیدا کرده و دلیل آن مشکلات اقتصادی است.

به گزارش میلاد لارستان؛ ، در نشستی با حضور مهندس عنایت الله رحیمی معاون عمرانی استانداری فارس، جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان، مهندس محمود میرزایی مدیر حمل و نقل و دبیر شورای ترافیک استان فارس، مهندس باقری فرد مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، آرش اسدپور کارشناس معین عمرانی شهرستان،  علی اصغر علی پور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، شهرداران  و شوراهای اسلامی، مسائل و مشکلات منطقه  لارستان بزرگ در محل فرمانداری  مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست معاون عمرانی استانداری فارس با بیان اینکه از شهرداریها انتظار قانون گرایی داریم و اینکه ملاک عمل آنها قانون باشد، اظهار داشت: از شوراهای شهر نیز می خواهیم مصوباتی قانونی داشته باشند و از نهاد شورا حراست و حفاظت کنند تا شوراها تقویت شوند.

وی افزود: البته آن انتظاری که از شوراهاهای جهانی میرود از شوراهای موجود در ایران نیست زیرا آنها دارای عمرهای طولانی تر از کشور ما هستند، اما با این وجود شوراهای شهر با موفقیت عمل کرده اند و قطعا باید شوراها یک آسیب شناسی داشته باشند تا ایرادات را مشخص و حل نمایند، تا آینده ای بهتر برای مردم رقم بزنند.

عنایت الله رحیمی با اشاره به اینکه شهرداریها با مشکلاتی در ساختار خود مواجه هستند که باید بر اساس ویژگی های فرهنگی و محیطی یک شهر تعریف شوند،تصریح کرد: در لارستان نیز باید ساختار شهرداری بر اساس وضعیت فرهنگی و محیطی عمل نمایند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداریها کمتر به سمت توسعه شهری بروند تا با مشکلات روبرو نشوند، خاطر نشان کرد: در زمینه پروژه های عمرانی کم کم باید از روی کمک های دولتی خارج شویم زیرا دولت با پرداخت نیازهای عمومی مانند یارانه ها و امثال آن با توجه به وضعیت اقصادی خود با مشکل بودجه ای روبروست.

این مسوول با بیان اینکه از اعتبارات مصوب شده استان فارس مصوب کمتر از ۳۷ درصد آن تحقق پیدا کرده و دلیل آن مشکلات اقتصادی است، ادامه داد: دولت به دنبال راهکارهای مختلفی است که بتواند برای طرحها تامین اعتبار نماید و مدیران نیز تلاش خود را به کار بسته اند که تمام آنها قابل تقدیر است.

معاون عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه انتظار داریم که هر شهرداری در مرکز شهرستان حداقل ۲ پروژه اساسی را مدنظر قرار دهند تا پس از اتمام دوره خود بتوانند آن پروژه ها را به عنوان نتیجه کار خود بیان نمایند، گفت: از شهرهای کوچک نیز انتظار می رود یک پروژه حداقل تعریف و اجرایی شود.

رحیمی بیان کرد: در حوزه شهری و روستایی باید به سمت راهکارهایی رفت که درآمدزاست و باید راهکارهای جدیدی را برای ایجاد سرمایه بکار برد و برخی از راهکارها شامل مشارکت با بخش خصوصی است که از طرق مختلف می توان آن را انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه بهبود راههای روستایی تا بحال کارهای زیادی رخ داده است و نسبت به گذشته پیشرفتهای زیادی داشته ایم، یادآورد شد: در لارستان هم کارهای خوبی در زمینه راههای روستایی رخ داده است که این موارد از خدمات نظام جمهوری اسلامی است و البته هنوز تا حد مطلوب و رفع نیازها فاصله داریم و با تلاش باید به مطلوبیت برسیم که مشارکت یکی از راههای رسیدن به اوضاع مطلوب است.

معاون استاندار فارس با اذعان به اینکه بعد از تامین اعتبارات در زمینه عمرانی یکی از مسائل مهم تامین آب است که شوراهای شهر نقش مهمی برای بهینه کردن استفاده از منابع آبی را دارند، اضافه کرد: باید از منابع آب به درستی استفاده کرد و میتوان با تصفیه آب در کارهای مختلف از آب و سفره های زیرزمینی استفاده نمود.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین