دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

مهر تایید مرکز پژوهشهای مجلس بر ایجاد “منطقه ویژه اقتصادی لار”

یکی از پروژه هایی که در راستای توسعه اقتصادی منطقه بی شک اثر قابل توجهی را ایفا خواهد نمود ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار می باشد. موضوعی که با رفت …

یکی از پروژه هایی که در راستای توسعه اقتصادی منطقه بی شک اثر قابل توجهی را ایفا خواهد نمود ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار می باشد. موضوعی که با رفت  و آمدهای مختلف در دولت نهم، دهم و اکنون یازدهم، حال توپ پیگیری آن در زمین نمایندگان مردم  در مجلس شورای اسلامی افتاده است.  به گزارش میلاد لارستان پس از ارائه لایحه منطقه ویژه اقتصادی لار از سوی دولت به مجلس جهت بررسی، این لایحه در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی مجلس قرار داشته و در آینده ای نزدیک(با توجه به فشردگی فعالیت های بررسی بودجه۹۷ در کمیسیون ها) مورد ارزیابی و رای گیری داخلی قرار گرفته و در ادامه وارد صحن علنی مجلس شود.

بد نیست بدانیم که پیرو بررسی های صورت گرفته از سوی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی از بین  ۶۴ منطقه ويژه اقتصادي مصوب تنها ۲۹ منطقه فعال بوده و بر این اساس فعالیت در راستای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار و توسعه و سرمایه گذاری قابل توجه در آن می تواند نوید یک منطقه فعال در کشور را بدهد.

به گزارش میلادلارستان بر همین اساس در گزارش اخیر مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در خصوص ارائه نظر کارشناسی پیرامون منطقه ویژه اقتصادی لار که چند روز پیش منتشر شده آمده است:

”  ايجاد مناطق ويژه جديد مستلزم بررسي علل عملياتي نشدن مناطق ويژه مصوب است تا مناطق جديد نيز به سرنوشت نامعلوم برخي از مناطق ويژه فعلي دچار نشوند. با اينحال با توجه به ارسال مستندات لازم مطابق با موارد مندرج در آييننامه چگونگي ايجاد مناطق ويژه اقتصادي و ارائه توضيحات لازم درخصوص امكانات، زيرساختها و مساحت منطقه ويژه پيشنهادي ايجاد منطقه ويژه اقتصادي لار با سرمايه گذاري بخش غيردولتي قابل توصيه است.

 

امید که با رایزنی های لازم و نیز با توجه به تاییدیه کارشناسی مرکز پژوهشهای مجلس در خصوص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار، این مهم رای مثبت نمایندگان مجلس را نیز کسب نموده و آرزوی دیرینه مردم منطقه محقق گردد. 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین