دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
مدیرکل پژوهشی وزارت علوم خبر داد

صدور مجوز مرکز رشد و فناوری لارستان تا هفته آینده

مدیرکل پژوهشی وزارت علوم گفت: مراحل صدور مجوز مرکز رشد و فناوری شهرستان لارستان طی گردیده است و انشاءالله در نیمه اول دی ماه این مهم نهایی خواهد شد. به…

مدیرکل پژوهشی وزارت علوم گفت: مراحل صدور مجوز مرکز رشد و فناوری شهرستان لارستان طی گردیده است و انشاءالله در نیمه اول دی ماه این مهم نهایی خواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان؛ جلال بختیاری در جمع پژوهشگران این شهرستان در سالن اجتماعات سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان با بیان اینکه در کشور ۸۵ درصد آموزش، ۱۰ درصد تحقیقات و ۵ درصد فناوری دیده می شود، اظهار داشت: این اتفاق باید به هم بریزد و کارهای جدیدی را شروع کرد.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل ستاد هفته پژوهش توسط تمام دستگاههای اجرایی، افزود: بطور کلی وضعیت کشور را خوب ارزیابی می کنیم اما با توجه به پانسیل موجود در کشور آن را کافی نمی دانیم.

مدیرکل پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه بودجه پژوهشی کل کشور بالغ بر ۲ میلیارد دلار است، تصریح کرد: در کشور حدود ۵ میلیون دانشجو و ۷۵ هزار هیئت علمی وجود دارد.

این مسوول با بیان اینکه در کشور عربستان یک دانشگاه حدود ۳ برابر کل بودجه کشور ما دارای بودجه پژوهشی است، ادامه داد: خوشبختانه تولیدات دانشگاههای ما دارای خریدار در تمام دنیا است و این افراد در کل دنیا می درخشند و این اتفاق به ما نشان می دهد که هر چقدر تلاش کنیم کم است.

وی بیان کرد: در کشور ایران بالغ بر ۱۳ میلیون نفر دانش آموز وجود دارد که می توان این افراد را برای ستاد هفته پژوهش فعال کرد و ایده گرفت.

جلالی افزود: اگر آموزش و پژوهش را از کودکان شروع کنیم و از آنها ایده بخواهیم، مطمئنا آینده درخشانی خواهیم داشت و چرخشی درخشان در عرصه علمی می توانیم داشته باشیم.

مدیرکل پژوهشی وزارت علوم با تأکید بر اینکه در چند سال آینده باید سهم فناوری از ۵ درصد فراتر برود، گفت: طی امسال بالغ بر ۳ هزار و ۴۷۰ ایده برتر کشوری داشته ایم که از بین آنها ۸۹ ایده به عنوان تاپ ترین ایده های برتر کشور معرفی شدند و هر کدام از ایده ها می تواند برای کشور راهگشا باشند.

وی با تأکید بر استفاده بهینه تر از ظرفیت ۱۸ میلیونی دانش آموزان و دانشجویان، یادآور شد: اگر لارستان می خواهد سهمی از پژوهش و فناوری داشته باشد باید خودش بخواهد.

جلالی با اشاره به اینکه در سال جاری برای نخستین بار طی ۵ روز هفته پژوهش ۲۰۹ میلیاردتومان خرید و فروش فناوری صورت گرفته است، تصریح کرد: این اعتقاد را داریم که دیگر نباید پول تزریق شود بلکه دانشگاهها خود باید از فکری که دارند درآمدزایی داشته باشند و خود را اداره کنند.

مدیرکل پژوهشی وزارت علوم دکتر رزمجو مشاور استاندار فارس در امر دانشجویان خواست تا با ایجاد شورای راهبردی در استان فارس زمینه فعالیت های پژوهشی را فراهم کند.

وی خوشبختانه مراحل صدور مجوز مرکز رشد و فناوری شهرستان لارستان طی گردیده است و انشاءالله در نیمه اول دی ماه این مهم نهایی خواهد شد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین