یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۴ق.ظ
::آخرین مطلب 9 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 8

تاکید جعفرپور بر استفاده از پتانسیل خفته لارستان در صادرات گیاهان دارویی

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در  جلسه شورای کشاورزی لارستان بر استفاده از پتانسیل خفته لارستان در صادرات گیاهان دارویی تاکید نمود. به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط…

 نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در  جلسه شورای کشاورزی لارستان بر استفاده از پتانسیل خفته لارستان در صادرات گیاهان دارویی تاکید نمود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومي دفترنماينده مردم لارستان ، خنج و گراش در جلسه ای با حضور جعفرپور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و  مدیر ، روسای ادارات تابعه و کارشناسان بخش کشاورزی لارستان عملکرد و مشکلات این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.  در ابتدای این نشست قاسمی معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی لارستان عملکرد بخش کشاورزی در حوزه های مختلف را ارائه و فرصتها و محدودیتهای این بخش در شهرستان را برشمرد. سپس روسای ادارات وابسته گزارشی از وضعیت عملکرد و مشکلات موجود را مورد اشاره قرار دادند. .

سپس نماینده مردم در سخنانی ضمن تقدیر از فعالیت های حوزه کشاورزی و دامداری منطقه  استفاده بهینه از منابع محدود در اختیار خصوصاً آب را باعث پایداری در بخش کشاورزی دانست و افزود:  شناسایی پتانسیلها و توانمندیهای شهرستان در بخش کشاورزی و معرفی بهره برداران و کشاورزان باید از جمله اولویتها باشد .

وی اظهار داشت: گیاهان دارویی بومی منطقه یکی از مزیتهای مهم شهرستان است که باید از آنها تولید ثروت نمود . جعفرپور در همین زمینه ادامه داد: به ایجاد صنایع وابسته و تبدیلی و همچنین بازاریابی محصولات کشاورزی در داخل و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس باید توجه جدی شود که این موضوع به توسعه و پایداری کشاورزی کمک شایانی بنماید.

جعفرپور ادامه داد: علیرغم اینکه نظر نمایندگان استان بواسطه کم آبی مبنی بر کاهش کشاورزی در استان است، ولی به اعتقاد اینجانب اگر روی الگوی کشت توجه شود و به سمت گیاهان با مصرف آب کم و گیاهان دارویی و استفاده از پتانسیل موجود در شهرستان مانند فرودگاه ، گمرک ، نزدیکی به بنادر و حضور لارستانیهای مقیم کشورهای عربی و بازاریابی مناسب پیش برویم میتوانیم با همین محدودیتهای موجود در بخش کشاورزی با تدبیر مناسب از بیابانهای خشک موجود تولید ثروت نماییم .

در پایان وی قول مساعد داد مشکلات بخش کشاورزی را در وزارتخانه مطرح و برای رفع آنها اقدامهای لازم را انجام دهد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۷:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین