شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۹ق.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

15 هزار تن سیب زمینی لارستان آماده ارسال به سراسر کشور

برداشت سیب زمینی طرح استمرار از اراضی زیر کشت این محصول در لارستان آغاز شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از به روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی…

برداشت سیب زمینی طرح استمرار از اراضی زیر کشت این محصول در لارستان آغاز شد. به گزارش میلادلارستان به نقل از به روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی لارستان با بیان این خبر افزود: لارستان تنها تولید کننده سیب زمینی طرح استمرار در استان فارس می باشد و انتظار می رود از سطح ۵۰۰ هکتاری زیر کشت این محصول در روستای چاهنهر بخش مرکزی، حدود ۱۵ هزار تن سیب زمینی تولید و به سراسر ایران ارسال گردد.

 سعیدی نژاد خاطر نشان کرد: این امر باعث تنظیم قیمت محصول سیب زمینی در فصول سرد سال می شود و تعادل قیمت در بازار مصرف، اهمیت تولید این محصول را نشان می دهد. وی با بیان اینکه در کشت طرح استمرار عمدتاً از سیب زمینی رقم سانته استفاده شده است، افزود: این رقم برای کشت در این منطقه مناسب و عملکرد بالا در هکتار و بازارپسندی از مزایای آن است.

وی در پایان اظهار داشت: کشت سیب زمینی در لارستان علاوه بر ایجاد درآمد برای کشاورزان، سبب اشتغال زایی زنان و مردان روستایی شده است، به طوریکه هر هکتار سیب زمینی به ۴۵ کارگر برای برداشت و بسته بندی نیاز دارد.

کشت سیب زمینی با تمامی مزایا، مشکلاتی از جمله عدم پرداخت غرامت بیمه سرمازدگی سال زراعی گذشته و در نتیجه عدم بیمه سیب زمینی در سال زراعی جاری را برای کشاورزان به دنبال داشته است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۷:۳۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین