شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

در اجلاسیه پیرغلامان کدام آیین‌های ثبتی عاشورایی فارس رونمایی شد؟

میلاد لارستان: آیین‌های ثبتی عاشورایی استان فارس در مراسم اختتامیه اجلاسیه پیرغلامان رونمایی شد. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل…

خبرگزاری فارس: آیین‌های ثبتی عاشورایی فارس رونمایی شدمیلاد لارستان: آیین‌های ثبتی عاشورایی استان فارس در مراسم اختتامیه اجلاسیه پیرغلامان رونمایی شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، تاکنون ۱۲ آیین عاشورایی فارس در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است.

تعزیه شیراز، سروستان، کازرون، صحرارود فسا، خرمبید و مراسم عزاداری عاشورای روستای دوان، همچنین مراسم خیمه‌های برافراشته زرقان، سینه‌زنی قطاری شیراز و سینه‌زنی لاری‌ها و مراسم عمه‌کبار خرمبید و چک‌چکو و چارچوگردانی استهبان ازجمله آئین‌های مذهبی عاشورایی فارس بوده که در فهرست ملی ایران به ثبت رسیده است.

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مراسم اختتامیه سیزدهمین اجلاسیه پیرغلامان و خادمان حسینی شیراز ۹ آیین ثبتی عاشورای فارس رونمایی شد.

در این مراسم، این آیین‌ها به‌صورت تخصصی معرفی و علاقه‌مندان با هریک از این مراسم که دارای ویژگی‌های خود است، آشنا شدند.

در این مراسم، تعزیه صحرارود فسا، چک‌چکو و چارچوگردانی استهبان، تعزیه و مراسم عمه‌کبار خرمبید، همچنین سینه‌زنی قطاری شیراز و لاری‌ها و مراسم عزاداری در دوان کازرون و خیمه‌های برافراشته زرقان معرفی شد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱:۴۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین