دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

هرآنچه نماینده مردم در مراسم شیرخوارگان حسینی گفت

 نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در همایش شیرخوارگان حسینی خطاب به مادران گفت: وظیفه مهم مادران تربیت حسینی و علی اصغری فرزندان است و این…

 نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در همایش شیرخوارگان حسینی خطاب به مادران گفت: وظیفه مهم مادران تربیت حسینی و علی

اصغری فرزندان است و این نوع تربیت تنها راه مقابله با هجمه دشمنان است.

در این مراسم که با حضور جمع زیادی از مادرانی که شیرخوارگان خود را در آغوش داشتند برگزار شد، پس از قرائت زیارت عاشورا و قرآن، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت.

جعفرپور با اشاره به فراموشی مسائل دنیوی و باقی ماندن کارهای خدایی اظهار داشت: امام حسین(ع) تصویری را در عاشورا ترسیم کرد که هرکسی می‌تواند از آن بنابه طبع و نیاز خود درس و الگو بگیرد.

وی با اشاره به واقعه عاشورا خاطرنشان کرد: در جمع اصحاب اباعبدلله(ع) از همه گروه‌های سنی و همه قشرهای جامعه اعم از سیاه پوست و سفید پوست و طیف‌های مختلف حضور داشتند و عده‌ای از سپاهیان عمر سعد نیز به امام پیوستند و البته عده‌ای نیز در روز عاشورا پا به فرار گذاشتند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس افزود: بنابر این هرکسی می‌تواند از هرکدام از این افراد الگو گرفته و زندگی خود را آنگونه بسازد.

جعفرپور با بیان اینکه امروز به حضرت علی اصغر(ع) اختصاص دارد تصریح کرد: شش ماهه امام حسین(ع) باب الحوائج لقب گرفته، که باب الحوائج به حضرت ابالفضل(ع)، و موسی بن جعفر(ع) نیز اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه باب الحوائج بودن یعنی برای حاجات خود می توان به این بزرگواران توسل کرد گفت: حضرت ابالفضل(ع) رشادت‌ها و فداکاری‌های بزرگی از خود نشان داده‌اند و امام موسی بن جعفر(ع) نیز زحمات بسیاری را در راه اسلام متحمل شده‌اند اما باید دید چرا شش ماهه امام حسین(ع) باب الحوائج لقب گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: حضرت علی اصغر(ع) کودکی در دامان مادر خود بود و رنج تشنگی بسیاری بر وی تحمیل شد و از این جهت می‌توان آن حضرت را  راهنما دانست چرا که شاید وی اختیاری در جریان عاشورا نداشت، اما آن شقی که حنجر مبارک حضرت را نشانه رفت اختیار داشت و وقتی خون از حنجر علی اصغر جاری شد امام حسین(ع) خون را به آسمان پرتاب کرد و این خون به زمین برنگشت.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن خواسته تا ما وسیله‌ای بجوییم و این عزیزان همه وسیله‌های رسیدن به خداوند است.

جعفرپور خطاب به مادرانی که کودکان خود را در آغوش داشتند گفت: در کنار همه وظایف مهمی که بر عهده شماست، وظیفه مهم دیگر شما تربیت حسینی و علی اصغری فرزندان خود است و این نوع تربیت تنها راه مقابله با هجمه دشمنان است.

وی با اشاره به ناامنی‌های کنونی در برخی کشورهای اسلامی اظهارداشت: امروز در کشورهای دیگر مادرانی هستند که امنیت ما را ندارند و در مقابل دیدگان خود شاهد پرپر شدن فرزندان و شیرخوارگان خود هستند، و شب‌ها و روزها از ترس بمب‌افکن‌های دشمن و بولدوزر‌های آن آرامش ندارند.

به گزارش میلادلارستان و به نقل از تسنیم در این مراسم مرثیه‌خوانی و تعزیه‌خوانی حضرت‌علی اصغر(ع) نیز برگزار شد.

عکس: پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۲۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین