یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
مدیرکل گمرک فارس مطرح کرد

آمادگی برای راه‌اندازی گمرک واردات در لارستان/تقاضا برای احداث منازل سازمانی

مدیرکل گمرک فارس اگر قرار است که بحث واردات نیز به گمرک لارستان داشته باشیم باید درزمینهٔ های مختلف مردم و مسئولین عملکرد مثبت از خود نشان دهند تا بتوانیم…

مدیرکل گمرک فارس اگر قرار است که بحث واردات نیز به گمرک لارستان داشته باشیم باید درزمینهٔ های مختلف مردم و مسئولین عملکرد مثبت از خود نشان دهند تا بتوانیم ما نیز در جهت اخذ مجوزها قدم برداریم.

 به گزارش میلاد لارستان خداداد رحیمی در آئین بهره‌برداری از پروژه ساختمان جدید اداره گمرک لارستان اظهار داشت: قرارداد احداث گمرک لارستان از سال ۸۹ قرارداد منعقد و در سال ۹۰ عملیات ساخت آن با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال آغاز شد.

وی افزود؛ برای راه‌اندازی این پروژه تابه‌حال ۴۵ میلیارد ریال هزینه شده است و کماکان نیز این هزینه‌ها ادامه خواهد داشت تا توسعه منطقه لارستان و استان فارس را به دنبال داشته باشد.

رحیمی با اشاره به اینکه در استان فارس به جز مرکز استان، ۲ گمرک فعال در شهرستان‌های لارستان و لامرد وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان‌های دیگر نیز تقاضای گمرک داشته‌اند اما فعلاً این ۲ شهرستان دارای این امتیاز هستند که می‌تواند باعث توسعه آن‌ها شود. مدیرکل گمرک فارس با اشاره به اینکه در بحث تولید و اشتغال و همچنین مراودات سیاسی نقش گمرک بسیار پررنگ است، ادامه داد: از مردم و مسئولین محلی لارستان تقاضا داریم که با توجه به امکانات مختلفی که در این شهرستان مانند فرودگاه بین‌المللی قرار دارد در توسعه تجارت بیشتر قدم بردارند، زیرا از قدیم مردم لارستان درزمینهٔ تجارت فعالیت داشته‌اند و از طرفی ما نیز درزمینهٔ تولید و اشتغال تلاش خود را بکار بسته‌ایم تا مشکلات را حل کنیم.

وی بابیان اینکه گمرک لارستان درزمینهٔ صادرات و مسافری هم‌اکنون در حال فعالیت است اما در صورتی که استقبال خوبی صورت گیرد و عملکرد گمرک مثبت ارزیابی شود درزمینهٔ ترانزیت داخلی و خارجی و واردات نیز می‌توان امتیازاتی را اخذ کرد، خاطرنشان کرد: اگر قرار است که بحث واردات نیز به گمرک لارستان داشته باشیم باید درزمینه های مختلف مردم و مسئولین عملکرد مثبت از خود نشان دهند تا بتوانیم ما نیز در جهت اخذ مجوزها قدم برداریم.

این مسئول خطاب به فرماندار لارستان، گفت: تقاضا داریم تا با توجه به اینکه از لحاظ تولید و کشاورزی شهرستان لارستان زیاد پیشرفتی نداشته است با تسهیل کردن روند اداری کارها باعث رونق این شهرستان درزمینه تجاری شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید زیرساخت‌ها را برای گمرک و کارها مهیا کرد، افزود: پیشنهاد می‌کنیم کمیته توسعه صادرات لارستان راه‌اندازی و پیرو جلساتی که تشکیل می‌شود مسائل را به استان اعلام تا در کمیته استانی موردبررسی و در جهت رفع آن قدم برداریم.

مدیرکل گمرک فارس از نماینده مردم شهرستان لارستان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری در جهت افزایش بودجه گمرک این شهرستان از طریق ماده ۱۶ شد و تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم عدم وجود خانه‌های سازمانی برای اعضای گمرک لارستان است که باعث شده اعزام کارشناس از استان به لار با مشکلاتی مواجه شود.

وی ادامه داد: با توجه اینکه اعتباراتی در جهت ساخت خانه‌های سازمانی اخذشده است تقاضا داریم مشکلات و موانع را از پیش رو بردارند تا کارشناسان نیز بدون دغدغه بتوانند در شهرستان مستقر شوند.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۴:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین