پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 29 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4
در طول 3 سال گذشته صورت گرفته است

برگزاری بیش از 400 برنامه فرهنگی و هنری در سطح لارستان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در سطح این شهرستان در ۳ سال اخیر خبر داد. سید علی‌اصغر رفعت‌حقیقی در…

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در سطح این شهرستان در ۳ سال اخیر خبر داد.

سید علی‌اصغر رفعت‌حقیقی در گفت و گو با میلاد لارستان با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، گزارشی از مهم‌ترین برنامه‌ها و عملکرد ۳ سال اخیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ارائه داد.

وی بابیان اینکه از سال‌های ۹۳ تا ۹۶ بیش از ۴۰۰ برنامه در سطوح مختلف در سطح لارستان برگزار شده است، افزود: این برنامه‌ها در زمینه‌های رسانه‌ای، نمایش، سرود، نقاشی، هنرهای تجسمی، موسیقی، عکس و فیلم، خوشنویسی، گویندگی و دوبلاژ، برپایی نمایشگاه‌ها، قرآن، کتاب‌خوانی، تعزیه و شبیه‌خوانی، نشست‌های مختلف، فعالیت‌های زیرساختی و عمرانی و غیره بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان بابیان اینکه در طول این مدت ۶ جشنواره در سطح استانی و منطقه‌ای به میزبانی شهر لار برگزار شده است، تصریح کرد: این جشنواره‌ها شامل نمایشنامه خوانی، نقاشی دیواری، مطبوعات، شب‌های نمایش، تولیدات رادیویی بوده است.

این مسؤول به اجرای ۳۶ نمایش صحنه‌ای و ۱۸ نمایش میدانی با حداقل ۷ شب برای اجرای هر نمایش اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای ۳ کنسرت ملی، ۱۲ کنسرت موسیقی محلی، برگزاری ۲ فستیوال موسیقی، اعزام گروه موسیقی به کشورهای بوسنی و کرواسی جهت اجرا ازجمله فعالیت‌ها در عرصه موسیقی است.

وی از برپایی ۱۵ نمایشگاه نقاشی و هنرهای تجسمی، ۱۲ کارگاه آموزش عکس و فیلم، برپایی ۵ نمایشگاه عکاسی، برگزاری ۳ نمایشگاه خوشنویسی و ۲ نمایشگاه نقاشی خط خبر داد و افزود: برگزاری مداوم دوره‌های گویندگی و دوبله توسط اساتید مجرب کشوری با حضور حداقل ۳۰۰ شرکت‌کننده از دیگر برنامه‌ها در بخش هنری است.

رفعت حقیقی با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با موضوعاتی از قبیل جریان‌های سلفی و تکفیری، تعلیم و تربیت فرزند، آسیب‌شناسی فضای مجازی، ازدواج و طلاق، رفتارشناسی همسر و غیره، ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب به‌طور متوسط ۴ بار در سال، اجرای ۸ کارگاه تخصصی نویسندگی و روزنامه‌نگاری، رونمایی از ۲۰ اثر تألیفی توسط نویسندگان لارستانی، تأسیس ۷ خانه فرهنگ در شهرها و روستاهای لارستان و همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی با ادارات مختلف از دیگر فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در زمینه فرهنگی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان با برشمردن برخی فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه مذهبی و قرآنی گفت: تجلیل از حافظان قرآنی، تهیه و توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ جلد قرآن کریم و ۵۰۰ جلد مفاتیح بین مساجد، تهیه و توزیع کتب در بین مناطق محروم با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال، استقلال دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لارستان از استان به عنوان دبیرخانه کانون‌های مساجد جنوب فارس، اجرای ۵۰ تعزیه در ایام محرم و صفر از دیگر برنامه‌های مذهبی و قرآنی است.

وی از جذب ۲۵ میلیارد ریال بودجه جهت ساخت کتابخانه بخش‌های مرکزی، بیرم و بنارویه خبر داد و یادآور شد: ساخت مجموعه فرهنگی قرآنی شهید علیشیری توسط خانواده این شهید بزرگوار با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال با مشارکت دولت در حال انجام است.

رفعت حقیقی اضافه کرد: در طول این ۳ سال بیش از ۳ میلیارد تومان برای تعمیر، تجهیز و احداث پروژه‌های مختلف بودجه جذب‌ شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در پایان از همکاری و همراهی هنرمندان و پیشکسوتان به عنوان خلق‌کنندگان اصلی آثار هنری و فرهنگی، اهالی رسانه و مطبوعات، دکتر جمشید جعفرپور رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی، دکتر بهزاد مریدی مدیرکل پیشین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجت‌الاسلام موسوی امام‌جمعه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، ادارات و نهادهای حامی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان و دکتر علیشیری از خیرین عرصه فرهنگ و هنر تقدیر و تشکر کرد.

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین