جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9
به منظور شرکت در همایش علامه خفری:

امروز/سفر وزیر ارشاد و مشاور بین الملل رهبر انقلاب به جهرم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور بین الملل رهبر انقلاب امروز به جهرم سفر می کنند. به گزارش اختصاصی میلاد لارستان  همایش ملی بزرگداشت علامه شمس الدین محمد خفری،…

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور بین الملل رهبر انقلاب امروز به جهرم سفر می کنند.

به گزارش اختصاصی میلاد لارستان  همایش ملی بزرگداشت علامه شمس الدین محمد خفری، امروز  چهارشنبه و  فردا پنج شنبه ۹ و ۱۰اسفند با حضو دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب، آیت الله دکتر احمد بهشتی، دکتر اعوانی، دکتر دینانی و برخی دیگر از اندیشمندان و  با پیام آیت الله العظمی حوادی آملی در شهر خفر و دانشگاه  جهرم برگزار میشود.

مختصری از زندگی نامه علامه خفری:
محمد خفری، معروف به شمس الدین، فاضل، محقق و علامه خفری، از عالمان کمتر شناخته شده قرن نهم و دهم هجری قمری بوده. وی در حدود سال ۸۵۰ هجری قمری به بعد در خفر جهرم متولد شده است. پدرش را به قولی احمد عیانی جهرمی ذکر کرده اند.
تحصیلاتش را در شیراز به اکمال رسانیده و حوزه درس بزرگانی چون سید صدرالدین دشتکی، جلال الدین دوانی، غیاث الدین منصور دشتکی و …را درک نمود .وی در فاصله سال های ۹۰۹ تا ۹۲۶ هجری قمری به کاشان هجرت نموده و در آن جا به تحقیق و تدریس اشتغال داشته و محل رجوع مردم در احکام و شرعیات گردیده است.
محقق خفری در عهد صفویه در چندین نوبت تشیّع خویش را اظهار داشته و در نهایت با تألیف کتاب «اربعینات»، شامل یکصد و بیست حدیث در فضائل اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، تشیّع خود را به اثبات رسانید.
علامه خفری عالمی پرکار بود که در علوم مختلف از جمله فلسفه و کلام، حکمت و عرفان، نجوم، رمل و جفر، ریاضی،تفسیر قرآن و حدیث صاحب نظر بوده که سی و دو اثر از وی شناسایی شده که مهم ترین آن در زمینه فلسفه و کلام «تعلیقه بر الهیات شرح تجرید ملّا علی قوشچی» است که جامعیت آن باعث شده، بیش از بیست نفر از اندیشمندان بزرگ، از جمله آقا جمال الدین خوانساری و وحید بهبهانی آن را نقد و بررسی نمایند.
محقق خفری به احتمال قوی در سال ۹۴۲ هجری قمری در کاشان وفات نمود و در همان جا در خارج درب عطا (امامزاده عطابخش) مدفون گردید.  وی شاگردان متعددی را پرورش داده که بزرگترین آن شاه طاهر است که به برکت او تفکر شیعی در هند رواج یافته است.
نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین