چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 1 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 13
رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان خبر داد

پرداخت 100 میلیون تومان وام به متقاضیان ایجاد اقامتگاه بومگردی در لارستان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لارستان از پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد به متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در لارستان خبر داد. سیما علویه در…

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لارستان از پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد به متقاضیان ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در لارستان خبر داد.

سیما علویه در گفت و گو با میلاد لارستان بابیان اینکه اقامتگاه‌های بومگردی به سه دسته تقسیم می‌شود، اظهار داشت: اقامتگاه‌های بومگردی که در بافت فرسوده شهری، روستایی و عشایری یا سیاه چادرها ایجاد می‌شود.

وی درباره نحوه چگونگی کسب مجوز ایجاد اقامتگاه بومگردی، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به یکی از ادارات میراث فرهنگی و طی مراحل اداری، پس از تأیید کارشناسان امکان راه‌اندازی اقامتگاه بومگردی فراهم می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لارستان هدف از ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی را جذب گردشگر و اسکان مسافران و توریست‌ها، ایجاد اشتغال، معرفی غذاهای بومی و محلی و همچنین آداب و رسوم خاص یک منطقه با رویکرد اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: در صورت اخذ مجوز راه‌اندازی اقامتگاه بومگردی از سازمان میراث فرهنگی استان فارس، متقاضی می‌تواند در همان لحظه تقاضای ۱۰۰ میلیون وام با کارمزد ۴ درصد جهت خرید لوازم خانگی جهت تجهیز اقامتگاه بومگردی را ارائه دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه در منطقه لارستان تاکنون مجوز ۲ اقامتگاه بومگردی در شهر اوز و عشایر منطقه درز و سایبان صادرشده است، ادامه داد: متأسفانه به دلیل عدم اطلاع مردم در لارستان در زمینه ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی، استقبال چندانی از این موضوع نشده و این در حالی است که این مهم می‌تواند با مشارکت اعضای خانواده با اهداف اقتصادی اجرا شود.

علویه با ابراز خرسندی از وجود خانه‌های تاریخی زیبا و منحصربه‌فرد برای ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی، خاطرنشان کرد: مالکان خانه‌های تاریخی می‌تواند به‌طور شخصی یا حتی اجاره منزل خود به دیگران، با توجه به موقعیت لارستان به جهت ورود مسافران برای استراحت، با ایجاد اقامتگاه‌های زیبا و دل‌نشین، به کسب سود بپردازند.

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۳:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین