جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
گزارش عملکرد رییس شورای شهرستان لارستان

از مکاتبات به ادارات کل تا تعیین مشاور برای اعضای شورای شهرستان

رئیس شورای شهرستان لارستان ارائه پیشنهادهای کارشناسانه به مدیران، تعیین مشاوران، پیگیری مداومِ مطالبات مردم و همیاری مسئولان را مهمترین اقدامات مهم این شورا طی سال ۹۶ ذکر کرد. به…

رئیس شورای شهرستان لارستان ارائه پیشنهادهای کارشناسانه به مدیران، تعیین مشاوران، پیگیری مداومِ مطالبات مردم و همیاری مسئولان را مهمترین اقدامات مهم این شورا طی سال ۹۶ ذکر کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شورای شهرستان لارستان، عبدالرحیم مقیمی در آستانه سال نو در گفت‌وگویی کوتاه، ضمن تشریح اقدامات و پیگیری‌های این شورا طی ۵ ماه فعالیت خود، تأکید کرد: شورای شهرستان به عنوان نهادی نظارتی و نماینده واقعی مردم، مطالبات ریز و درشت آنان را با همه مسئولان حتی مدیران کشوری و استانی مطرح و پیگیری می‌کند.

وی با تبریک پیشاپیش نوروز ۹۷ و آرزوی سالی همراه با موفقیت و سربلندی، به اقدامات و پیگیری‌های شورای اسلامی لارستان اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیسیون‌های پنج‌گانه شورا، تعیین چند مشاور در حوزه‌‎های مختلف کاری، تقسیم کاری میان اعضا و تأکید بر ارائه پیشنهادهای سازنده و کارشناسانه توسط اعضای کمیسیون‌ها، از فعالیت‌های زیربنایی و اولیه شورای شهرستان بود.

رییس شورای شهرستان برای همه اعضای شوراها در جای جای لارستان آرزوی توفیق کرد و ضمن ارائه آماری از شوراها اظهار داشت: ۷۳ شورای روستایی در کنار ۲ شورای عشایری به مردم شریف مناطق مختلف خدمت می‌کنند که باید شوراهای اسلامی ۸ شهر و ۶ بخش را هم به آنان بیافزاییم.

مقیمی با تقدیر از مساعدت‌های برخی نهادها به‌ویژه شهرداری لار به شورای شهرستان، تأمین بودجه و امکانات را یکی از نیازهای اساسی این شورا دانست و افزود: در این زمینه چندین مکاتبه با شورای اسلامی استان به عنوان شورایی فرادست کرده‌ایم و در انتظار مساعدت‌های استانی و ملی هستیم.

مسئول بزرگترین پارلمان محلی استان (با داشتن ۱۴ عضو)، سپس به مکاتبات صریح و شفاف با مدیران کل میراث فرهنگی، اوقاف و نیز اداره کل راه لارستان اشاره کرد و ادامه داد: با دکتر امیری مدیر کل میراث فرهنگی استان در مورد چندین خواسته‌ی مردم و اداره میراث فرهنگی لارستان مکاتبه داشتیم که مهم‌ترین آنها موضوع صدور مجوز ساخت و ساز در بافت تاریخی و فرسوده بود. وی همچنین از اعتراض شوراهای شهر و شهرستان نسبت به عدم درج نام آثار تاریخی و گردشگری لارستان در کتابی با عنوان «ویترین گردشگری ایران»، و پاسخ مکتوب اداره کل میراث فرهنگی مبنی بر ترتیب اثر به آن اعتراض خبر داد.

حمایت و قدردانی از فرهیختگان و ترویج کنندگان زبان و فرهنگ لارستان از دیگر اقداماتی است که مقیمی به آن اشاره کرد و در توضیح آن گفت: یکی از این افراد، هنرمند گرامی آقای پریدار بود که در اقدامی ابتکاری، اشعار لاری زیبایی را بر روی کارت‌های بانکی درج می‌کند، و ما هم شایسته دیدیم از ایشان تقدیر کنیم.

نماینده شورای شهر لار، نامه‌نگاری با شورای استان و اداره کل اوقاف در مورد لزوم بهسازی و لایروبی آب‌انبارهای لارستان را از دیگر پیگیری‌های شورای پنجم شهرستان عنوان کرد و افزود: قطعاً برای دریافت پاسخ و انجام اقدامات عملی از سوی نهادهای مربوطه باز هم مکاتبه و پیگیری خواهیم نمود.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو، ارتباط خوب و سازنده با همه شوراهای اسلامیِ بخش، شهر و روستا را دستور کار اصلی خود در شورا اعلام کرد و از ارائه چندین پیشنهاد به شوراها در جهت افزایش همبستگی و ارتقای امور شورایی خبر داد و گفت: ابتدا از شوراها به‌ویژه شوراهای ۸ شهر لارستان خواستیم که برای خود مشاورانی از جمله در حوزه «بانوان» و امور «عمرانی» و «فرهنگی» تعیین کنند و در ادامه پیشنهاد دادیم که در هر شهر خیابانی را به نام یکی از بزرگان و مفاخرِ دیگر نقاط لارستان نامگذاری کنند.

رییس شورای شهرستان حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی به‌ویژه در روستاها، پیگیری برای تحقق این مهم، و همراهی با برخی نهادها از جمله «اداره صنعت و معدن»، «کمیته امداد» و «مرکز رشد فناوری» در راستای تحقق اهداف«اقتصاد مقاومتی» را از دیگر اقدامات دوره جدید برشمرد و اضافه کرد: در پنج جلسه‌ای که طی این مدت داشتیم، از مدیران کمیته امداد امام خمینی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان دعوت کردیم تا ضمن اعلام تعامل و همکاری،پاسخگوی نمایندگان بخش‌ها و شهرها باشند.

مقیمی ضمن آرزوی سفری خوش و بانشاط برای مردم و مهمانان نوروزی، از مکاتبه و رایزنی با مدیر کل راه و شهرسازی لارستان برای ارتقای ایمنی جاده‌ها نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: از ایشان خواستیم که برای ارتقای ایمنی و سلامت مسافران در چند نقطه از ورودی شهر برای نصب برج نور مساعدت کنند و امیدواریم این اداره کل و دیگر ادارات شهرستان برای تحقق خواسته‌های مردم واعضای شوراها اقدامی شایسته نمایند؛ چرا که شهروندان لارستان خواستار تحرک بیشتر و عملکرد بهتر اداره کل راه برای خدمت‌رسانی هستند.

وی از مسئولانی که با احترام به مردم در جهت تحقق مطالبات آنان گام برمی‌دارند قدردانی و تصریح کرد: شورای اسلامی شهرستان ضمن حفظ رابطه حسنه با همه ادارات و نهادها، برای رفع مشکلات و معضلات عدیده مردم منطقه از هیچ اقدام و پیگیری (در سطح شهرستان یا استان و کشور) دریغ نخواهد کرد و در سال جدید منتظر پاسخگویی دقیق و شفاف مسئولان به نمایندگان مردم خواهد بود.

مقیمی در پایان ضمن قدردانی و سپاس ویژه از «تلاش صادقانه» همکاران شورایی در نقاط مختلف لارستان، تصریح کرد: همگام با مسئولان شهرستان از جمله فرماندار محترم و نماینده محترم مجلس برای ارتقای سطح کیفی و کمّی خدمات به مردم عزیز حرکت خواهیم کرد و از همه فعالان اجتماعی- فرهنگی، مشاورانِ گرانقدر شورا، ائمه جمعه و جماعات و همه مردم لارستان می‌خواهم با پیشنهادها و انتقادات خود به کمک ما بیایند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین