جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

مسئولان به فکر احداث پارک جنگلی جدید در لار باشند

با توجه به کمبود فضای سبز و محدودیت فیزیکی تنها پارک جنگلی شهر لار، نیاز س تا مسئولان به فکر احداث پارک جنلی جدید در این شهر باشند. به گزارش…

با توجه به کمبود فضای سبز و محدودیت فیزیکی تنها پارک جنگلی شهر لار، نیاز س تا مسئولان به فکر احداث پارک جنلی جدید در این شهر باشند.

به گزارش میلاد لارستان وجود فضای سبز در هر شهری به ویژه در مناطق کمتر برخوردار مثل لارستان برای مردم آن نعمتی بزرگ محسوب می شود که جدای از فوائد محیط زیستی و طبیعی آن، محلی مناسب برای تفریح و گذران اوقات برای شهروندان است.

تنها پارک جنگلی شهر لار که بنا به شنیده ها کار احداث آن از سال ۱۳۷۰ شروع شده و اکنون خوشبختانه درختان زیادی را در خود جای داده، محل مناسبی برای تفریح خانواده ها تبدیل شده است.

هر چند در سالیان متمادی در قالب برنامه های هفته درختکاری تعداد معدودی درخت در امتداد این پارک جنگلی کاشته می شود، اما متأسفانه انچنان که باید و شاید اهتمام جدی برای توسعه گسترده این پارک انجام نشده است. به همین دلیل، برای آنکه اقدامات اثرگذارتر و بهتر جلوه کند، نیاز است تا با تعیین محلی مناسب در گوشه دیگری در نزدیکی های شهر لار، به ویژه در مبادی ورودی شهر از سمت بندرعباس یا جهرم، به تدریج با کاشت درختان بومی منطقه، یک پارک جنگلی جدید احداث شود.

برای تحقق این مهم، نیاز به هم اندیشی و همراهی و همکاری نهادهای مختلفی از قبیل اداره منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری، شورای اسلامی شهر، گروه های طبیعت دوست و مردم نهاد و غیره است تا هریک گوشه ای از کار را بگیرند و در مدت زمانی کوتاه و طی یکی دو جلسه به منظور هماهنگی کارها، بهترین تصمیم های اداری و اجرایی اتخاذ شود.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۷:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مسئولان به فکر احداث پارک جنگلی جدید در لار باشند”

  1. فرهنگ گفت:

    باسلام:میزان ۱۸۰هکتار زمین در صحرای نیمه مدت ۱۰سال است برای پارک جنگلی در نظر گرفته شده و فنس کشی شده اما تا کنون هیچگونه عملیات احیا روی زمین انجام نشده است مسوولین مربوطه پاسخگو باشند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین