شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۴ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

تولید و اشتغال، نیازمند توجه ویژه به کارگران است

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تولید و اشتغال، نیازمند توجه ویژه به کارگران است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان تولید و اشتغال، نیازمند توجه ویژه به کارگران است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در دیدار با اعضا ستاد بزرگداشت هفته کارگر ضمن تبریک هفته کارگر، در سخنانی اظهار داشت: دستگاه هایی که به نوعی در ارتباط با کارگران شهرستان فعالیت می کنند، بایستی هم از حقوق کارگران دفاع کنند و هم آنها را نسبت به کار و تلاش و تولید و اشتغال تشویق و ترغیب نمایند.

 وی افزود: اگر می خواهیم توجهی به جوامع و رشد و ترقی مسیر جوامع انسانی بیندازیم و توسعه و رشد جوامع صنعتی را در نظر بگیریم، می بینیم که همه و همه مبتنی بر نیروی کار و کارگران بوده است.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: همین کارگران وقتی کار و فعالیت می کنند و تلاش مستمر دارند و این کوشش آنها در طول دوران خدمتشان علاوه بر تجربیاتی که کسب می کنند به مرحله خلاقیت برسد، کم کم این روند نیروی کار یدی و نیروی انسانی تبدیل می شود به مراحلی که بعد از آن انقلاب صنعتی رقم می خورد و و به تدریج می بینیم که دانش، مهارت و فکر تعیین کننده رشد و توسعه جوامع است و به عبارتی دیگر نیروی کار و کارگر دانش بنیان و علم محور می شود.

حسنی با اشاره به اینکه وقتی نیروی یدی مبتنی بر دانش و علم بشود یقیناً رونق در اقتصاد و تولید و در سایر ابعاد زندگی بشری بیشتر خواهد شد؛ افزود: همین کارگران هستند که در روند و مسیر تکامل فعالیت خودشان ما را الان به این مرحله از زندگی رسانده است و الان هم نیازمند نیروی کار مبتنی بر دانش و علم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر زمانی محور و توسعه و رشد جوامع، منابع و منابع طبیعی و معدنی بود، اما امروزه محور توسعه، دانش، تعقل، تفکرو  علم و دانش است. لذا برای اینکه بتوانیم کارگران را توانمند کنیم بایستی سعی نماییم فعالیت آنها را دانش محور و علم محور کنیم تا بتوانیم به این روندی که در پیش گرفته ایم جامة عمل بپوشانیم و در این راستا باز می بینیم این کارگران هستند که می توانند اقتصاد مقاومتی را تحقق، اشتغال را ایجاد و تولید را رونق بخشند و با همکاری سایر آحاد جامعه در جهت برخورداری از اقتصاد درون زا و یک اقتصاد مقاوم و برون گرا تلاش نمایند .

فرماندار ویژه لارستان تاکید کرد: دستگاه هایی که با کارگران ارتباط دارند می بایست آموزش مستمر برای کارگران  را فراموش نکنند و در کنار این آموزش، ایجاد انگیزه و امید در دل کارگران می تواند تأثیر گذار باشد.

حسنی افزود: در علم مدیریت، اگر توان و تمایل در کنار هم قرار گیرند،تبدیل به خلاقیت می شود. لذا ما اگر برای کارگران انگیزه ایجاد کنیم و ازآن توانی که دارند استفاده بهینه شود، یقیناً کارگران در روند کارشان موفق خواهند شد و توانمند می شوند و نهایتاً بحث تقسیم کار و تخصصی کار کردن اقدامات و نهایتاً ارزش قائل شدن برای کارگران در کنار همان ما را به مرحله ای می رساند که نه تنها به نیروی کار خارج و نیروی کار و دانش کارگران خارجی نیاز نداریم، بلکه می توانیم جامعه خودمان را بهینه و مقاوم کنیم.دیگراینکه با همین دیدگاهی که مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و دیگران تأکید می کنند بتوانیم بر اقتصاد سایر جوامع نیز تأثیر مثبتی داشته باشیم.

پیش از این نیز مهدی قاسمی  معاون اداره کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان و محمد حسن قوامی رئیس خانه کارگر لارستان نیز به تشریح برنامه های هفته کارگر در شهرستان پرداختند.

در این نشست انجمن های صنفی کارگری،تشکلات کارگری، دبیر و اعضا اجرایی خانه کارگر، اتحادیه زنان کارگری و تعدادی از روسای ادارات و جمعی از کارگران شهرستان نیز حضور داشتند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین