سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

واکنش دانشکده علوم پزشکی لارستان به شایعات درباره تب کریمه کنگو

مسوول بیماریهای واگیر دانشکده علوم پزشکی لارستان به شایعات درباره تب کریمه کنگو در این شهرستان واکنش نشان داد. به گزارش میلاد لارستان در پی انتشار شایعه گسترش تب کریمه…

مسوول بیماریهای واگیر دانشکده علوم پزشکی لارستان به شایعات درباره تب کریمه کنگو در این شهرستان واکنش نشان داد.

به گزارش میلاد لارستان در پی انتشار شایعه گسترش تب کریمه کنگو در لارستان، روابط عمومی دانشکده طی مصاحبه ای با مسئول بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی به این شایعات پاسخ داد.

خلیل صفری، با اشاره به مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر گسترش بیماری تب کریمه کنگو در منطقه، آن را شایعه خواند و گفت: با بستری شدن یک مورد مشکوک به تب کریمه کنگو در بیمارستان گراش پس از بررسی علائم موجود و طبقه بندی احتمالات، نمونه تهیه شده از بیمار جهت تایید بیماری به تهران ارسال شد.

صفری در ادامه اذعان داشت: در تاریخ ۲۳ اردیبهشت، فردی با تابعیت افغان که شغل نگهبانی دامداری را داشت، با علائم بدن درد و اسهال به بیمارستان اوز مراجعه کرد که پس از بررسی مشخص شد با مورد محتمل در شهرستان گراش در تماس بوده. بنابراین سریعا با متخصص عفونی بیمارستان امام رضا(ع) لار هماهنگ شد و در مرکز مذکور زیر نظر تیم پزشکی بستری و نمونه تهیه شده از وی به آزمایشگاه پاستور تهران جهت تایید نهایی بیماری ارسال شد.

مسوول بیماریهای واگیر دانشکده علوم پزشکی لارستان تصریح کرد: تا کنون بروز این بیماری در شهرستانهای لارستان و گراش تحت کنترل می باشد و تا اعلام نتیجه قطعی موارد مشکوک در شرایط ایزوله قرار داده شده اند و موارد تماس با افراد مذکور تحت درمان هستند.

خلیل صفری در انتها اضافه کرد: جای نگرانی نیست و همشهریان عزیز می توانند با رعایت نکاتی از جمله تهیه گوشت از مراکز معتبر و ممهور به مهر دامپزشکی همچنین عدم دستکاری گوشت تازه ذبح شده و نگهداری آن در دمای یخچال به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت، از بروز این بیماری پیشگیری کنید.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۹:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین