چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

هفته دوم آذر ماه 1386 -شماره 495 (خانواده‌ها، روحانيت محترم و مسئولين فرهنگي به فكر جوانان باشيد )

گسترش بي‌رويه اسباب اشتغالزا اعم از  فيلم‌ها، سي‌دي‌ها، نوارهاي ويديويي ، اينترنت و … عاملي است كه برخي جوانان حتي خانواده‌ها را به خود مشغول كرده به گونه‌اي كه برخي…

گسترش بي‌رويه اسباب اشتغالزا اعم از  فيلم‌ها، سي‌دي‌ها، نوارهاي ويديويي ، اينترنت و … عاملي است كه برخي جوانان حتي خانواده‌ها را به خود مشغول كرده به گونه‌اي كه برخي خانواده‌ها به همراه بچه‌ها بدون هيچ دغدغه خاطر محتويات يك سي‌دي را تماشا مي‌كنند غافل از اين كه غالب نكاتي كه براي پدر  و مادرها حل شده براي فرزندان تازگي دارد و در اغلب مواقع بد‌آموزي.
در اين ميان مسئولين  فرهنگي شهر و خانواده‌ها و… جهت رشد و اعتلاي فرهنگ اسلامي و تعالي انديشه جوانان گامي شايسته برنمي‌دارند . بعضي مراسم سطح شهر كم‌محتوا،  سطحي، تكراري و كم‌ارزش است و نياز جوانان را تأمين نمي‌كند و مشكلات آنان را مرتفع نمي‌سازد.
چه خوب است مسئولين با نظرسنجي از جوانان، دانش‌آموزان، دانشجويان و… نيازهاي فكري و مشكلات انديشه‌اي و اعتقادي آنان را مورد بررسي قرار دهند و با استفاده از  اساتيد مجرب و خبير در سطح كشور و شهرستان به  پاسخ آنان بپردازد تا آرامش فكري ايجاد گردد.
دانشگاه خود را در سطح دانشگاه و شهرستان دست بسته نپندارد از نيروهاي معنوي ووارسته دعوت كند تا هم مشكلات دانشجويان رفع شود و هم براي توسعه فرهنگ اسلامي در سطح شهرستان برنامه‌ريزي نمايد.
چه خوب است دانشگاه حداقل ترمي دو مرحله با دعوت از اساتيد مجرب تعالي فكري را توسعه دهد، خانواده‌ها براي رفع مشكلات فكري فرزندانشان از هيچ گونه كوششي دريغ ننمايند و بدانند كه آنان مسئول مستقيم  پرورش فرزندان مي‌باشند و اگر فرزندان با فرهنگ و انديشه اسلامي رشد يافته و عامل به احكام الهي شدند همين فرزندان حسنات جاريه پدر و مادر هستند و به عكس اگر در تربيت آنها گامي موثري برندارند و در ر شد و اعتلاي معنوي آنان كوشش نكنند  فساد و تباهي آنان دامنه پدر و مادر هم خواهد گرفت  .
بعضي اين‌گونه مي‌انديشند كه فقط براي پر كردن شكم فرزندان كار كنند و نمي‌انديشند كه خلأ  فكري از گرسنگي  بدتر و خطرناك‌تر است.
خانواده‌ها بايد مواظب باشند فرزندان خويش را با  روحيه قرآ‌ني و فرهنگ اهل بيت پرورش دهند و با عبادت و اطاعت حق، مانع فساد در آنان شده و آنان را از همه نظر بيمه نمايند. چه خوب است  روحانيت محترم با هم‌انديشي و هم‌فكري از شخصيت هاي معنوي ، جوان و خبير براي تعالي فكر جوانان استفاده نمايند.
بديهي است  متمولين منطقه بايد وظيفه خود بدانند كه در دعوت از شخصيت‌ها جهت برگزاري مجامع علمي از همه نظر  از جمله اقتصادي كمال همكاري بنمايند. در بيان حقايقي كه گفته شد از همه پوزش مي‌خواهم و خدا را شاهد مي‌گيرم كه از بيان اين مسائل جز دلسوزي و رفع مشكل  هيچ هدفي در كار نيست.

از خداوند تأثير نكته‌ها را خواستارم.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین