سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 9 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

برای پذیرایی مراسم ها از تولیدات لارستانی استفاده شود

برای حمایت از کالای لارستانی و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرمان، پیشنهاد می شود در پذیرایی مراسم های ملی و مذهبی از کالاهای تولید شده در واحدهای صنعتی شهرستان استفاده…

برای حمایت از کالای لارستانی و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرمان، پیشنهاد می شود در پذیرایی مراسم های ملی و مذهبی از کالاهای تولید شده در واحدهای صنعتی شهرستان استفاده شود.

به گزارش میلاد لارستان، مهمترین دغدغه امروز مردم و مسئولان کشورمان از رأس تا قعر، حمایت از کالاهای ایرانی و ایجاد رونق اقتصادی و اشتغالزایی برای جوانان است.

برای این امر، تلاشها، وعده ها و اقدامات زیادی صورت گرفته یا در حال انجام است که تحقق همه آنها نیازمند مشارکت عمومی و همفکری اقشار مختلف به ویژه مردم به عنوان مصرف کننده کالاها دارد.

به همین دلیل، در این مقاله پیشنهادی که جنبه کاربردی دارد، مطرح می شود و امید می رود گام کوچک و تأثیرگذار در جهت حمایت از صنعتگران و فعالان اقتصادی لارستان باشد.

در کشور ایران و به تبع آن منطقه لارستان به دلیل فرهنگی و مذهبی، در طول سال ویژه برنامه های جشن، عزاداری و غیره برگزار می شود که در هر یک از آنها برحسب اقتضاء از اقلام مختلفی برای اجرا به ویژه در زمینه پذیرایی ها استفاده می شود.

شاید آنچه تاکنون نسبت به آن غفلت شده است، بهره گیری از کالاهای تولید شده در مراکز و واحدهای صنعتی فعال در منطقه لارستان است که اگر از سوی برگزارکنندگان مراسم ها، تغییر رویه ای در زمینه مصرف کالاهای مورد نیاز صورت گیرد، می تواند چرخ اقتصاد منطقه را بهتر بچرخاند.

ممکن است این سوال در ذهن متبادر شود که چگونه می توان از کالاهای لارستانی حمایت کرد؟! در پاسخ به این سوال باید گفت که در هر مراسم و برنامه ای بخش زیادی از هزینه ها صرف پذیرایی از مهمانان می شود که اگر بتوان با کمی تعصب کالاهای تولیدشده در خطه خودمان را خریداری و به مهمانان تقدیم کنیم، به طور خودکار راه برای حمایت از سرمایه گذاران شهرمان فراهم می شود.

از جمله اقلامی که در لارستان تولید می شود و قابلیت استفاده از آن در مراسم ها را دارد، می توان ماکارونی، حلوا مسقطی، بستنی، شیر، دستمال کاغذی، ماهی تن، بیسکویت، ظروف یکبار مصرف، تفتان، بتنور، نان های محلی، انواع صنایع دستی، کتب نویسندگان لارستانی و غیره نام برد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۸:۳۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین