پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

میراث فرهنگی اماکن گردشگری روستاها را شناسنامه دار کند

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه روستای بریز پتانسیل و ظرفیت کافی برای جذب گردشگران زیارتی را دارد، گفت: ساماندهی، حفظ و نگهداری امامزاده واجب التعظیم این روستا، به…

فرماندار ویژه لارستان با تاکید بر اینکه روستای بریز پتانسیل و ظرفیت کافی برای جذب گردشگران زیارتی را دارد، گفت: ساماندهی، حفظ و نگهداری امامزاده واجب التعظیم این روستا، به منظور جذب گردشگران زیارتی از اولویت کاری  اداره اوقاف و امور خیریه است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛جلیل حسنی در جمع مردم روستای بریز در سخنانی اظهار داشت: اگر مسئولین در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار بگیرند یقیناً حداقل کاستی ها جبران می شود و دیدار چهره به چهره مسئولین با مردم یک دلگرمی و امید در دل مردم ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه حضور مستمر در روستاهها ارتباط بین مسئولین و مردم را بیشتر می کند؛ افزود: قسمتی از مشکلات مطرح شده توسط دهیار و شورای اسلامی بریز نیازمند اعتبارات و اختیارات بیشتر است که ممکن است در کوتاه مدت برآورده نشود که از این بابت جای نگرانی نیست.

معاون استاندار فارس ادامه داد: نگرانی بنده از کارها و مشکلات بسیار جزیی است که تاکنون در این روستا حل نشده است، مثلاً نصب تابلو امامزاده واجب التعظیم بریز است که می بایست در ورودی روستا یک اطلاع رسانی در خصوص این امامزاده بشود که انتظار از مسئولین ذیربط این است که چنین مواردی که در اختیارات رؤسای ادارات و در محدوده کاریشان است و نیاز به اعتبار چندانی ندارد، بطور جدّ پیگیری و اجرایی نمایند.

 وی در خصوص رسیدگی به بافت فرهنگی و گردشگری روستا هم گفت: میراث فرهنگی با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا در راستای شناسنامه دار کردن اماکن تاریخی و گردشگری این روستا برنامه ی مدونی را تدوین نمایند.

حسنی از بخشدار جدید مرکزی لارستان هم خواست که ارتباط تنگاتنگی را با دهیاران، شوراهای اسلامی روستا برقرار کند و نتیجة مصوبات این دیدارها و این نشست ها را طی دو هفته آینده به فرمانداری اعلام  و دهیار و شورا نیز این موارد را تا حصول نتیجه پیگیری نمایند.

فرماندار ویژه لارستان اضافه نمود: برای رفع برخی از مشکلات روستا، اعتبار و امکانات و تجهیزات کلان می خواهد که ممکن است از اختیارات بنده و دیگر مسئولین شهرستان خارج باشد. اما مواردی که در سطح شهرستان قابل پیگیری است می بایست ظرف دو سه هفته آینده پیگیری و اجرایی شود و اگر انجام نشد دهیار و شورا می توانند به فرمانداری مراجعه تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

وی در خصوص آبرسانی به شهرک جدید بریز هم گفت: در این خصوص نیز با کمک نماینده مردم شهرستان پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد تا  بتوانیم  قسمتی از حداقل این اعتبارات لازم را اخذ نماییم تا هر چه سریعتر آب رسانی به شهرک آغاز شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: برای اجرای آبرسانی به  شهرک بریز مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که در این خصوص آبفا روستایی سریعا با اداره کل مکاتبه و پیگیری نماید.

او در خاتمه خاطر نشان کرد: ما از مسئولین شهرستان انتظار داریم وضعیت و مشکلات روستاها را پیگیری کنند و با مردم ارتباط مستقیم داشته باشند و تلاش کنند اشکالات موجود در مراحل مختلف را شناسایی و برطرف نمایند.

بهسازی معابر، کمبود آب شرب، افت ولتاژ برق و مشکلات حوزة کشاورزی هم دیگر مواردی بود که فرماندار ویژه لارستان خواستار رفع آن موارد شد.

پیش از این نیز مسائل و مشکلات روستای بریز توسط محمد طاهری دهیار بریز و جمعی از مردم بیان شد.

همچنین دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و جمعی از رؤسای ادارات شهرستان نیز پاسخ های مقتضی را ارائه کردند.

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین