جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تکمیل استودیو دفتر خبری صدا و سیما لارستان نیازمند تامین اعتبار است

مسوول دفتر خبری لارستان اگر ساخت استودیو در دفتر خبری لارستان به سرانجام برسد هم در بخش تصویر و هم در بخش صدا میتوانیم فعالیت کنیم. به گزارش میلاد لارستان به…

مسوول دفتر خبری لارستان اگر ساخت استودیو در دفتر خبری لارستان به سرانجام برسد هم در بخش تصویر و هم در بخش صدا میتوانیم فعالیت کنیم.

به گزارش میلاد لارستان به مناسبت ۱۷ مردادماه مصادف با روز خبرنگار گفت و گویی به مسعود جعفری نژادان خبرنگار جوان و آینده دار دفتر خبری صدا و سیما لارستان ترتیب داده شده است که در زیر می خوانیم:

۱-    در ابتدا خودتان را معرفی و بگوئید چه شد که به این حرفه روی آوردید؟

مسعود جعفري نژادان، دارای مدرک لیسانس کامپیوتر که از سال ۹۳ کار خبرنگاری را شروع کردم اما از سال۹۲ بصورت افتخاری با دفتر خبری صداوسیما همکاری داشته ام. تا سال گذشته تصویر بردار بوده ام اما با رفتن آقای اثنی عشری به شیراز عهده دار خبرنگاری صداوسیمای لارستان شدم. در ابتدا با رفتن اقای اثنی عشری  بخاطر اینکه تنها بودم کارها دشوار بود ولی کمک های شایان آقای محسن حجتی و آقای عسکری که مسئول خبرنگاران شهرستانهای صدا و سیمای استان فارس است و واقعا از هر دو ممنون هستم کارها را برای من آسان تر کرد. البته من قبل از ورود به صدا و سیما بصورت حرفه ای کار عکاسی انجام میدادم و حتی دارای مقامات کشوری و استانی در این حرفه نیز هستم و تدریس عکاسی نیز در مدارس داشت ام.

 

۲-    شغل خبرنگاری دارای چه سختی هایی است؟

در واقع شغل خبرنگاری شغلی پر استرس و زمان بر است. میتوان گفت در این شغل باید همه جا حضور داشته باشی و برای موفقیت باید سرعت عمل بخرج داد تا بروز باشیم. این شغل وقت خاصی نمی شناسد و باید صبح تا شب آماده باش بود.

 

۳-    توصیه شما به جوانان علاقه مند به این حرفه چیست و جوانان چگونه می توانند به این حرفه روی آورند؟

کسی که به این کار علاقه مند باشد بهتر است دوره های مختلف خبرنگاری را بگذراند و بصورت پیوسته پیشرفت خود را ادامه دهد. اینکه به یکباره در کار خبرنگاری وارد شوند در واقع ممکن است مشکلات زیادی را مجبور به تحمل کردن آن گردند.

 

۴-    یک خاطره شیرین و یک خاطره تلخ از کار خبرنگاری بیان فرمایید؟

در واقع اولین گزارش من شیرین ترین خاطره من بود. گزارش در مورد آداب و رسوم مردم لار در ماه مبارک رمضان بود که با کمک اقای اثنی عشری اماده سازی شد و اتفاقا در مهم ترین زمان پخش سیمای فارس که اتفاقا تهران آن را رصد می کند یعنی خبر ۲۰:۴۵ دقیقه پخش شد و در حالیکه با خانواده مشغول صرف افطار بودیم آن را نگاه کردیم. اتفاقا پس از پخش تعداد زیادی از دوستان و آشنایان به من زنگ زدند و تبریک گفتند. البته زمانی که کار تصویربرداری اقای اثنی عشری را انجام میدادم نیز برای من بسیار شیرین بود و ما صمیمیت زیادی با هم داشتیم.

تلخ ترین خاطره من هم زمانی بود که آقای اثنی عشری از لار رفتند و من که همان زمان مشغول کارهای مختلفی بودم دست تنها ماندم و کمکی هم نداشتم.

 

۵-    دفتر خبری لارستان در استان دارای چه جایگاهی است؟

دفتر خبری لارستان جز دفاتر خبری صدا وسیماست که در استان فارس فقط شهرستانهای بزرگ از آن بهره می برند. در گذشته شاید چون نیروی بیشتری بودیم میتوانستیم گزارش های بهتری انجام دهیم اما الان بخاطر نبود نیرو با شرایط سختی کارها پیش می رود. مراحل مختلفی برای تهیه یک خبر وجود دارد که واقعا انرژی بر است. اما بنا به ارزیابی جز دفاتر برتر به حساب می آید.

 

۶-    آیا لارستان قابلیت این را دارد که دارای یک صداوسیمای جدا باشد؟

قرار بر ارتقا دفتر خبری و ایجاد استودیو در گذشته برای لارستان بوده است و پیشرفت هایی نیز داشته ایم که امکانات اولیه در آن مستقر شده است ولی فعلا اتمام بقیه مراحل بدلیل کمبود بودجه متوقف شده است و امیدواریم با تامین بودجه این مهم به سرانجام برسد.

 

۷-    آیا برای افتتاح رادیو لار نیز تلاشی شده است؟

اگر ساخت استودیو در دفتر خبری لارستان به سرانجام برسد هم در بخش تصویر و هم در بخش صدا میتوانیم فعالیت کنیم. البته با اتمام آن نیازمند نیروی بیشتر هم خواهیم بود. بنا به قولی که داده شده قرار است با تامین امکانات یک تا دو ساعت از صدای فارس به انجمن گویندگی لارستان اختصاص یابد تا به زبان لاری برنامه اجرا شود و این خود کار بزرگی است. همین الان نیز افرادی در زمینه گویندگی حاضر به همکاری با ما هستند اما باید امکانات نیز کامل شود تا جوانان ما بتوانند از آن استفاده نمایند.

 

۸-    کمبودهای دفتر خبری لارستان را بیان فرمایید؟

متاسفانه منبع خاصی برای تامین بودجه های دفتر خبری وجود ندارد و من از جیب خود و یا کمک گرفتن از خیرین بخشی از بودجه را تامین میکنم. از طرفی نیازمند تامین نیروی بیشتر نیز در دفتر خبری می باشیم.

 

۹-    کلام پایانی؟

در پایان از آقای حبیب آسوده و امين شریفی که مدتی است با من در تهیه خبر همکاری صمیمانه دارند تشکر می کنم.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین