چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۸ب.ظ
::آخرین مطلب 5 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

کمک بیش از 2 میلیارد ریالی خیرین لارستانی به زلزله زدگان کرمانشاه

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت لارستان نیز با اشاره به همت خیرین در زمینه آبادانی کرمانشاه، گفت: ۳ باب خانه بهداشت، ۳ باب کانکس خانه بهداشت و ۳ باب…

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت لارستان نیز با اشاره به همت خیرین در زمینه آبادانی کرمانشاه، گفت: ۳ باب خانه بهداشت، ۳ باب کانکس خانه بهداشت و ۳ باب کانکس مسکونی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نتیجه تلاش مسئولین اعضای مجمع خیرین و همت خیرین بزرگوار منطقه است که در همان روزهای اولیه این حادثه تلخ ، خریداری و با هدف کاهش آلام مردم در اختیار آنان قرار گرفت.

به گزارش میلاد لارستان، همایش مشارکتهای اجتماعی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، امام جمعه موقت شهرستان، رییس اداره خیرین سلامت معاونت اجتماعی وزارت علوم پزشکی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت و رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان و جمعی از معتمدین و خیرین عرصه سلامت در محل تالار بیمارستان امام رضا(ع) لارستان برگزار شد .

در این همایش جلیل حسنی فرماندار ویژه لارستان با اشاره به تلاش مرکز مشارکتهای اجتماعی دانشکده علوم پزشکی لارستان در همکاری بخشهای مختلف مردمی و دولتی با یکدیگر در حوزه تامین سلامت منطقه در سخنانی اظهار داشت: سلامت به عنوان کلیت زندگی انسانها در هر جامعه ای مربوط به ارگان خاص یا مکان و زمان محدود نیست.

 وی ادامه داد: سلامتی مقوله ای فراگیر و بدون محدودیت است که احقاق آن در هر جامعه ای تنها با تلاش متولیان خاص دولتی از جمله وزارت بهداشت و درمان محقق نمی شود، بلکه اجرای آن در جامعه با تلاش و همکاری مردم و ارگانهای ذی ربط ممکن خواهد بود.

معاون استاندار فارس با اشاره به همراهی کم نظیر مردم در چند سال اخیر گفت: حضور خیرین و نهادهای مردمی همیشه انگیزه ساز و اهرم قوی برای دولت بوده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان ضمن تشکر از خیرین بلند همت لارستانی با اشاره به تاثیر مردم در حوزه های مختلف اجتماعی گفت: اموری که با حمایت و همکاری حوزه های مردمی انجام می شود، بهتر و سریعتر از اموری محقق می شوند که تنها حوزه دولتی در اجرای آن دخالت دارد.

وی با بیان این نکته که نیت خیر، نعمتی است که خداوند به برخی انسانها هدیه می دهد، اذعان داشت: تمکن مالی لازمه خیر بودن نیست؛ همت والا و روحیه انسان دوستی شرط نیک اندیشی انسانهاست.

حجت الاسلام رمضانی، امام جمعه موقت لار نیز سلامتی را جز اساسی ترین و پایه ای ترین نیازهای بشری خواند و افزود: با وجود به ارتقای شاخصهای سلامت در دنیا، قطعا بودجه دولتی و تلاش دولتمردان به تنهایی کفاف تامین این نیاز حیاتی بشریت را نخواهد کرد. آنچه مبرهن است لزوم تلاش نهادهای مردمی و گروههای اجتماعی است گامی موثر در جهت گسترش سلامتی در جوامع خواهد بود.

دکتر رمضانی دو مقوله مهم را در بحث مشارکتهای اجتماعی مطرح کرد و عنوان کرد: ارزش گذاری در حوزه مشارکتها بر اساس آیه «تعاونوا علی البر و تقوی» و برنامه ریزی جهادی برای ارتقا کیفی و کمی حضور مردم در این مشارکتهای اجتماعی دو موردی است که در راه اندازی و تشکیل اجتماعات مردمی باید به آن توجه داشت.

وی افزود: مشارکتهای اجتماعی باید به عنوان یک ضرورت در جامعه مطرح شود و نه یک انتخاب که گاها بتوان از آن چشم پوشی کرد.

منصور محتاجی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت لارستان نیز با اشاره به همت خیرین در زمینه آبادانی کرمانشاه، گفت: ۳ باب خانه بهداشت، ۳ باب کانکس خانه بهداشت و ۳ باب کانکس مسکونی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نتیجه تلاش مسئولین اعضای مجمع خیرین و همت خیرین بزرگوار منطقه است که در همان روزهای اولیه این حادثه تلخ ، خریداری و با هدف کاهش آلام مردم در اختیار آنان قرار گرفت.

در ادامه این همایش از پرسنلی که داوطلبانه در روزهای اول زلزله به کرمانشاه اعزام شدند و همچنین خیرین پرتلاشی که در زمینه امدادرسانی مساعدت و یاری نموده بودند، تجلیل شد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۸:۴۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین