جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مهمترین صحبت های فرماندار ویژه لارستان در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه ای فارس

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس با معاون استاندار و فرماندارویژه لارستان دیدار و گفتگو نمود. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛…

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس با معاون استاندار و فرماندارویژه لارستان دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ دکتر حشمت کوشکی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس به اتفاق دکتر مظفر والی مدیر کل پردیس شرکت های دانش بنیان استان و مهندس ایزدی معاون برنامه ریزی و هماهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس با جلیل حسنی  معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان دیدار و گفتگو نمود.

در این نشست فرماندار ویژه لارستان نقش آموزش های فنی و حرفه ای در اقتصاد کشور و توسعه کسب و کار را مهم دانست و افزود: يكي از عوامل مهم رشد و توسعه اقتصادي و اجتماعي هر جامعه، تربيت نيروي انساني كارامد مي باشد و در این خصوص آموزشهاي فني و حرفه اي نيز يكي از راهكارهاي تربيت كننده نيروي انساني متخصص است که این خود باعث اشتغال و کاهش آسیبهاي اجتماعی می شود.

حسنی گفت: در حال حاضر پیوند عمیقی بین دانشگاه ها و نیاز بازار و صنعت و تولید وجود ندارد و در حقیقت امروزه  همین مراکز فنی و حرفه ای با همکاری شرکت های دانش بنیان می تواند، رونق بخش اشتغال شود و دیگر اینکه این مرکز هم از لحاظ آموزش های تئوری و هم بصورت عملیاتی و حرفه ای آموزش های لازم را به جوانان ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه همه باید به مراکزآموزشی فنی و حرفه ای از نظر ماهیت شغلی اهمیت بدهند؛ گفت: اگر جوانان آموزش دیده در مراکز فنی و حرفه ای به سمت دانش بنیان کردن اقدامات خود بروند خیلی خوب می شود کار کرد.

معاون استاندار فارس تصریح کرد: در لارستان ظرفیت های خوبی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد شده است و با وجود نیروهای توانمند، مستعد و مشارکت جو می توان شرکت های دانش بنیان را در جامعه نهادینه کرد که در این خصوص می بایست در این منطقه، زمینه و نیاز سنجی کرد تا این مهم تحقق یابد و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود، البته بایستی متناسب با ظرفیت های این منطقه، بومی سازی شود و آموزش های لازم ارائه گردد، تا زمینه شغل در این منطقه راحت تر صورت پذیرد.

فرماندارویژه لارستان تاکید کرد: امروزه در چنین وضعیتی که پیشرفت علم و تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، نبایسیتی به سمت ایده های قدیمی و سنتی رفت، بلکه باید از طریق همین شرکت های دانش بنیان و متناسب با انتظارات روز جوانان این شرکت ها را فعال کرد و جوانان تحصیل کرده را پای کار آورد.

حسنی آمادگی مجموعه فرمانداری را جهت هماهنگی های بیشتر و سرعت دهی به ایجاد مراکزی جهت ایجاد اشتغال اعلام کرد.

پیش از این نیز مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای فارس و مدیر کل پردیس شرکت های دانش بنیان استان هم مطالبی را بیان کردند.

 

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین